From: Kubanka Peter [mailto:kubanka.pe...@gmail.com]
Sent: Monday, May 11, 2009 1:55 PM
To: Techinfo
Subject: w2k3 admin jelszo feltorese + diginaplo biztonsagi res

Üdv!

Épp az imént derült ki, hogy az egyik diákunk megszerezte a hálózati admin
jelszót, netről letöltött program segítségével, 2 lépésben.
Mindig is tudtam hogy feltörhető a windows, de azt hogy ennyire egyszerűen,
nem, és főleg azt nem hogy az egyik diák megpróbálkozik vele.

1, Helyi admin jelszót könnyű megszerezni (emlékeim szerint egy fájlt kell
átmásolni, amit mondjuk egy linux live cd-vel meglehet tenni, abból pedig egy
bruteforce jelszótörő programmal kiszedhetőek a helyi fiókok jelszavai).
Feltörte belépett admin-ként.

2, valami programot feltett a gépre, ami a következőt tudta: a tanár a teremben
a tartományi rendszergazda fiókkal lép be, mert így kényelmes neki (tudom ez
már hiba), a diák pedig egy programmal a hálózati forgalomból kiolvasott
valamilyen kulcsot,tokent (ilyen szinten nem vagyok otthon a windows ezen
részével, nem tudom hogy mi volt az pontosan, csak sejtéseim vannak :) ), és
ezzel tartományi rendszergazdai jogokhoz jutott.

A digitális naplót szeptembertől kezdjük el futtatni. A következő a
problémám: ha a bejelentkezés során így ellopható egy felhasználói fiók
jogosultságai, akkor egy tanár épp belép a tanteremben, ellopják a jogait,
később megváltoztatják a jelszavát, belépnek a digitális naplóba és azt tesznek
amit akarnak.

Két kérdésem/kérésem lenne:
1, Az ehhez hasonló módszerekkel történő feltörés ellen hogyan lehet védekezni?
Nem tekintem megoldásnak, hogy tartományi rendszergazda fiókkal nem lépünk be a
hállózatra, mert ilyen módon akár egy tanár felhasználói hálózati fiókját is
fellehet törni, és nemsokára indítjuk a digitális naplót.

2, Ha valakinek vannak konkrét tapasztalatai windows feltörésekkel
kapcsolatban, esetleg linkek stb. kérném hogy küldjétek el nekem magánban, vagy
itt a listán, szeretném kicsit mélyebbre ásni magam ebben a témában, mert csak
úgy lehet az ilyeneket elkerülni, ha tudom hogy milyen módszerek vannak.