Ãœdv!

> Csak, hogy jól értem-e:
> Tehát megnézzük, hogy mi van a nyilatkozatban, amit még
> jelentkezéskor a saját iskolájukban töltöttek ki. Ilyennek
> lennie kell, mert feltétele az érettségi jelentkezésnek.

Nem feltétele. Nagyon ajánlott.

Ha saját iskolájukban jelentkeztek, akkor szerintem a saját iskola a vizsga
szervezője. (Más kérdés, hogy jogilag vagy technikailag jelentkeztek ott.)

> vizsgáztató iskola felelőssége lenne, hogy a jelentkezéskor
> kért szoftvereket biztosítsa. Ez nem történt meg, már ha volt
> Office2003-ról nyilatkozat.

Nos, ha eljutott hozzájuk.
Ha csak arról volt nyilatkozat. Ha bejelölték mindkettőt: "Húde jó, akkor majd
ott választok", akkor bármelyik biztosításával az iskola már teljesítette
kötelezettségét. Kezdetben emelt szinten volt néhány ilyen diákunk, aki azt
hitte hogy akkor mindet biztosítják.

> Kerek. Nyilván tudják a diákok, hogy
> mit kell tenniük: nem mennek szóbelizni.

Nem. Szerintem elérhetik, hogy dupla szóbelivel vizsgázhatnak, ha a fenti baki
a vizsgaszervező hibája.

> Ez azonban nem tetszik,
> jobb lenne, ha az érettségi elnök döntene róluk, hiszen az
> lenne jogszerű, hátsó kapuktól mentes.

Úgy nehéz, ha a diákok nem szóltak.

> (valamint kirúgnák a rendszergazdát és megfenyítenék az
> igazgatót)

Butaság. Meg kell nézni, hogy melyik ponton volt a hiba.

> Egyébként, javítsatok ki, középszintet akkor sem
> nullázza ezzel, és nem kezdheti nulla pontról újra, ha mondjuk
> orvosi igazolást visz. Ugye?

Nem teljesen értem. Ha beteg volt, akkor hoz orvosi papírt és várhatóan dupla
szóbelivel teljesíti a vizsgát. Ha ott volt, akkor egy ilyen papír felettébb
érdekes.

Ãœdv: Fodor Zsolt