Én még nem láttam érettségin >80%-os adatbázis-kezelés feladat
megoldást Linuxon. (a max 30% volt) Bizonyára magától értetődő, csak a
Linuxot választó vizsgázók nem tudják, hogyan lehet archiválhatóan
adatbázis feladatot megoldani.

> Es ezzel a hazai vallalkozasokat osztonzi - vagy valami "sogorkoma" cegnek
> fizetett azert, hogy szoszoljenek valamit azon, ami ugy is ingyen
> letoltheto?

pl. SULIX - azt hiszem, elég publikus, hogy kinyert...

> Az nem gond kozepszinten minden olyan szoftver szerepel a
> http://magyarubi.hu kiadasaban amivel az erettsegi megoldhato kell legyen (a
> weblaphoz sem kotelezo NVU-t hasznalni csak ajanlaskepp emlitik, hogy avval
> biztosan megoldhato a feladat... ezert mi feltettuk)

Kereszttáblás, törlő, frissítő és táblakészítő lekérdezés remélem
megy, és jelentéskészítésnél tudsz csoportosítani...

> Ha az Ubuntu LTS valtozatat hasznaljuk akkor tobb mint 2 evig minden
> tamogatast megkapunk es 2 ev mulva jon az ujabb LTS. Most aprilisban egy LTS

Hurrá, és az érettségit készítő bizottság majd figyel arra, hogy mi és
hogyan változik,
Szerintem felelőtlenség olyan szoftveren érettségiztetni, ami nincs
rajta a "tesztelt" listán. Te leszel a felelős, ha valami másképp van,
mint amire a diák számít, vagy ha több munkával éri csak el a kívánt
eredményt (időben hátrányt szenved a vizsgázód).
De lelked rajta...