Üdvözletem !

Tisztázni szeretném, hogy semmilyen kapcsolatom, érdekeltségem nincs a
Taninform-al kapcsolatban. Tehát mindaz amit írok a 40 éves
számítástechnikában eltöltött tapasztalatom alapján írom. Ebből 18 év
volt SAP, ha ismered.

> Amikor 2005-ben meg kellett venni ezt a szoftvert, akkor igazgatóként
> kezdtem használni (kb legalább 5 éves más integrált szoftveres
> tapasztalattal). :(((

2005-ben miért kellett megvenni ?? ez nem volt kötelező és főleg nem az
iskoláknak. Ezt a fenntartók kapták !!
Milyen integrált softvare-vel dolgoztál. (csak kiváncsiság, nem érdekes)

> Nemértem, hogy a szülők adatainak felvitele és tanulóhoz kötése
> mennyiben kötődik a könyvtár-modul használatához (de lehet,
> hogy ez most vakvágány)

Így ahogy a kérdést feltetted semmi, de ha megfordítod, hogy mi köze a
könyvtár modulnak a tanulók felviteléhez akkor ez már egy
megválaszolható kérdés. (de most ez is vakvágány)

> (nem tudom Nagy József, hogy használtad-e a Taninformot, ha
> igen és sikeresen, akkor biztos jóval ügyesebb vagy, mint a
> környékünk beli rendszergazda és igazgató + Taninform oktató,
> ha nem használtad, akkor ....)

Nem, én naponta nem használom. Engem akkor szoktak hívni az iskolák, ha
megakadtak valahol és segítségre van szükségük. Ekkor szoktuk közösen
kitalálni, hogy a problémát hogyan oldjuk meg. Csinálok a probléma
megoldásához egy kis leírást, dokumentációt és utána ez alapján
dolgoznak a többiek is, ha megakadnak. Ezek tipikus hibák, tehát máshol
is használhatók.

> Ez is igaz, de ha azt hallod, ha jelzel valmi hibát, hogy "Ön az
> ügyetlen, ..." pedig utólag kiderült, hogy nem is. Akkor a
> felhasználónak nem sok kedve van használni a szoftvert, ilyen
> szupport mellett.

Azt, hogy az integrált software használatát nem csak a felhasználónak,
hanem a supportnek is ismernie kellene abban nincs közöttünk vita, de
ezen nem igazán tud a felhasználó változtatni. Tehát más megoldás után
kell nézni. Különben ha gyakorlott szakember jelentkezik be náluk, akkor
el lehet érni, hogy odafigyeljenek rád.

> Talán esetleg nem azzal kellett volna kezdeni a fejlesztést, hogy
> "mindent bele", hanem, hogy a lényeg működjön.

Ezt a "mindent bele"-t nem értem. Épp azt írtam, hogy ez egy keret
rendszer. Azt használsz belőle, amit akarsz. Nem kötelező mindent
használni. De azt olvastam ki a válaszodból, hogy ezt nem is teszed. A
könyvtár modult pl. nem használod. A fejlesztés pedig nem igazán a
felhasználó reszortja. Te válogathatsz !!

> Agilis felhasználó lett volna, mert két kolléga napokat töltött a
> rendszer kiismerésével. A fejlesztőket nem tudom, mert nem
> nagyon lehetett velük kapcsolatba lépni (tel, e-mail: nincs válasz)

Azt, hogy a Taninform egy korszerű alapokra épült integrált rendszer
most is állítom. Ha a rendszer "kiismerése" csak napokat vett igénybe,
akkor az bizony kevés, "nagyon kevés". Hogy egy ilyen rendszer jól
tudjon működni napi használatra van szükség és nem kettő hanem jóval
több kolléga együtt működésére. Mindenki a maga kis rész feladatát
tartja napra készen. Így működik.
Nincs olyan ember, aki minden részletét a software-nak a legapróbb
részletekig ismeri. Még maga a fejlesztői is elfelejti egy idő után,
hogy milyen megoldást is használt az adott probléma megoldására.
(saját tapasztalat, a felhasználó magyarázta el nekem évek múltán, hogy
az általam írt tranzakció hogyan is működik)

Üdv
  NagyJó