Ez valószínűleg sajnos tényleg így van. Nekem legjobban az nem tetszik, hogy leggyakrabban elveszítjük a prezentáció mögött megbúvó embert, hogy olyan dolgokat mutatunk be, amiket ezen technika nélkül soha nem tennénk... Olyan ez mintha ezelőtt 10-20 éve nem lett volna üzleti világ, oktatás stb...

Valahogy azt mindenki elismeri, hogy pl. az oktatási rendszerünk 20 évvel ezelőtti teljesítménye meghaladta a jelenlegit és mégis magasról kakkantunk az akkor oktatasi technikákra, hajhásszuk az újabbnál-újabbakat és engedjük ki az iskolákból az egyre életképtelenebb generációkat... (tisztelet a kivételnek). Nem kell túl értékelni a prezentációt, elhiheted, hogy prezentáció nélkül is van élet. ;)

Egyszer itt Szegeden a Pedagógiai Intézetben Magyar Bálint oktatásügyi miniszter tartott egy nagy közös tanvényitót... én mint technikus vettem részt a rendezvényen. Neki 2 nagy projektorról ment a prezentációja, minden mozgott, minden villódzott... csattoktak a számok és az adatok... Ha nagyon erőltetem az agyam, akkor sem rémlik az egészből semmi - azonkívül, hogy látványos volt... Aztán a nagyszünetben odajött hozzám egy öreg úr és azt kérdezte, hogy tudnék-e neki biztosítani egy diavetítőt - lehetőleg kördoboset, mert azt jobban szereti... Sajnálattal tártam szét a karomat... Nem, baj - végülis nem olyan fontos az - mondta. Kicsit izgultam az előadása előtt, itt a fejemet veszik, ha bele ég az előadásába (hiszen már számtalanszor láttuk, hogy hogyan járnak a NAGYSZERŰ előadók, ha nem tudják levetíteni az prezijüket...). Az idős ember kiállt és egy olyan előadást tartott, amiből még mindig tudnék idézni... Sőt, ha gondolod - akkor a záró gondolatát idézem is: "Mert azt ugye kedves kollegák mindenki tudja, hogy melyik a világ leggyorsabb állata..." - kis hatás szünet, a közönség elkezd mozgolódni... sustorogni... "Úgy van: a gepárd... de vajon végig gondoltuk-e valaha is, hogy miért a ő a leggyorsabb?" Ismét hatás szünet, sokat sejtető mosoly... "Azért mert az antilop fut előtte. Egy egyszerű, hétköznapi antilom. Egy olyan állat, amiről alig lehet valamit hallani. De ha nem lenne antilop a gepárd sem lenne olyan fergeteges... Ahhoz, hogy kitörő tehetségeket engedjünk ki a kezünk alól nem kell nekünk a gepard sebességével bírnunk, elegendő az antilop kitartásával, alázatával ténykednünk... Merjünk antilopok lenni...!" Nem szószerint idéztem - de a lényege valami ilyesmi volt. Szerintem nagyon rávilágított a pedagógus szerepére. Lehet tippelni, hogy ki volt az öreg úr, aki aznapi előadásával simán lemosta a prezentációktól hemzsegő többi előadást... ;)

----- Original Message ----- Az üzleti életben nem tudsz prezentáció nélkül létezni, minden oktatás így zajlik, nem beszélve a szemléletességről.