Hello!
>De az olyan dolgok, hogy a gyereknek sérül az esélyegyenlősége
> az átállás miatt kicsapják nálam a biztosítékot.
Valoszinusitem, hogy nem tevekenykedsz az oktatasban.
Legalabbis egyetlen erettsegi feladatsort sem oldottal me'g meg.
Mert ha igen, akkor tisztaban lennel a kovetkezo tenyekkel:
1. A Microsoft Office egyertelmuen elonyosebb a feladatok megoldasa
szempontjabol az erettsegin. Jobb teljesitmenyt, jobb eredmenyt lehet vele
elerni.
Ez alapvetoen, nem egyertelmuen a mas office hibaja, de ettol meg teny.
2. Ha a mostani erettsegizoket effektive rakenyszeritjuk, hogy mas Office-on
erettsegizzenek, mint amit 3,5 evig tanultak, akkor az egyertelmuen
teljesitmenyromlassal fog jarni, s nem a diak hibajabol, hanem mas okbol.
3. Az igy megszerzett jegyek, eredmenyek egyertelmuen hatranyt jelentenek a
korabbi evekben erettsegizokkel szemben.
Marpedig az erettsegi eredmenyeknek osszehasonlithatonak kellene lenniuk, a
bizonyitvanyban nem szerepel a hasznalt szoftver tipusa verzioja.
Szoval eselyegyenloseg nem lesz, ha a diaknak mason kell viszgaznia, mint
amin keszult tobb evig.
S ennek semmi koze a linux windows vitahoz, melyik a jobb, melyik a
rosszabb.
(Szerintem mindketto jo, mindkettonek vannak hibai, stb)

>Állandóan azzal jöttök, hogy a win 90%-nál nagyobb arányban fut a gépeken,
>ezért nem lehet váltani.
>Akkor mikor lehet?
Ha a valtas felmeno rendszerben minimum 2 eves viszonylatban vezettek volna
be, akkor
 semmi gond nem lenne, mert nem serulne senkinek sem a joga, lenne ido
felkeszulni ra,
 lenne ido megtanulni, lenne ido mindenre.
Ha nem sikerul megegyezni valamilyen formaban, akkor egyertelmuen a jelenleg
erettsegizo
diakok erdekei, eselyegyenlosege serul, mely az eredmenyekben fog
jelentkezni, bevesve a bizonyitvanyokba.

Udv:
Molnar Peter
http://www.petersoft.hu