- Voltak megvaltoztathatatlan beallitasok, tiltott portok, ezeket
kivulrol semmilyen modon nem lehetett elerni.
Igyekszem osszeszedni oket.
139,439,8080
Ezek maradhatnak.

Meglátásom szerint ha a mostani rendszerben lehetőség van teljes hozzáférésre kívülről is, akkor ne legyen mindenkire kötelező jelleggel tiltott port. Az "alapértelmezetten tiltva van" című felállás teljesen jó. Ha pedig a helyi rendszergazda valami oknál fogva szükségesnek érzi, akkor legyen lehetősége kinyitni ezeket a portokat. Csak egy példa: okozott már gondot nekem az, hogy egy mssql szervert kellett volna kiengednem a sulinetes tűzfalon (megfelelően tűzfalazva, csak a kívánt helyről elérhetővé téve), de a default porton nem lehetett, mert központi tiltás volt rajta. Elég körülményes volt megoldani, mert a kliens oldali programba nem tudtunk belenyúlni. Tudom, erre vannak más megoldások is, mint pl vpn, de itt most nem erről van szó. Nem igazán látom hátrányát annak, ha minden port konfigurálása a helyi rendszergazdára van bízva.

--
Hambuch Gábor
hamb...@w5.hu