2015.01.14. 13:39 keltezéssel, Somogyi László írta:
Alapvetően ezzel értek egyet. Hozzátéve azt, hogy minden munkahelynek vannak speciális igényei a rendszergazdával szemben, ami a hasamra ütött becslés szerint kb. a munka 20%-át teszi ki. Mindenütt lehet eltérő célhardver, szoftver specialitás. Van ahol a userek menedzselésére kell több idő, van, ahol a hálózati eszközök száma nagy, van ahol a behordott gépek jelentik inkább a gondot, valahol a távmenedzsment távol lévő telephelyek között. Az alap 80%-ban ugyanaz. A munka user support része pedig mindenhol problémás: hol Irénkének kell egy Excel függvény, hol Béluska kezét kell fogni levelezéskor, hol a főnök helyett kell megírni a pályázat informatikai részét, hol sz@rból kell várat építeni. Iskola és iskola között is óriási különbség lehet. Nem kell a banki példa.
Ezzel maximálisan egyet tudok érteni!
Nem vagyok pedagógus "csak" rendszergazda. Eddig mindig megtaláltam a hangot a kollégákkal és a diákokkal is. Ha a kolléga szeretne(nének) valamit, mint pl csináljunk egy év végi szöveges értékelőt, műsorhoz, pályázathoz stb anyagot akkor leülünk, elmondják az igényeiket, ötleteiket, észrevételeiket én ha valami nem 100%-ig tiszta kérdezek és megoldom, megoldjuk. Nekem informatikai szempontból kell szakmailag helytállnom és nem pedagógiailag. 5. éve dolgozom iskolákban, nem is egy telephelyen, nagyon eltérő profilú intézményekben (jó nevű és jól teljesítő ált. isk.-ban és SNI-s gyerekekkel foglalkozó ált.-iskolában és szakiskolában is). Van miből mintát vennem. Ez alapján elmondhatom, hogy minden intézményben mások a prioritások, mások az igények, elvárások. Tehát a munkám minőségi elvégzésében 90%-ban biztosan nem mutatkozna meg ha pedagógus végzettségem lenne. A gyermekkel pedig egy rendszergazdának nem kell közvetlen foglalkoznia. Ez a pedagógus dolga. Ő megérti, megérteti magát a diákkal és Ő fordul hozzám/ tolmácsolja a ügyes-bajos dolgokat, igényeket. Én szakmai szempontból bírálom el és amennyiben van eszközi/szoftveres/anyagi erőforrás, lehetőség a kezemben és biztonságtechnikailag, szoftverjogilag rendben van a dolog nekikezdek a megvalósításhoz, amit egy előzetes igényfelmérés, közös ötletelés és amennyiben szükséges a fejlesztés közbeni folyamatos információcsere követ. Ezt úgy vélem a kollégáim értékelik, jól tudunk együtt dolgozni. Az, hogy a munkáltatóm és áttétellel a kedves kormányom mennyire értékeli már más tészta. Viszont nem látom értelmét az életpályamodellnek a rendszergazdai munkakörre. (Nem azért, mert nem vagyok tanár és savanyú lenne a szőlő) Ez egy teljesen más szakma, mint a pedagógus, ezt is meg kellene tisztességesen fizetni, mint bármi mást és nem lenne gond. Ebből csak a feszültség keletkezik a PMKS munkatársak és a tanárok között, holott nem egymással van a baj.

--
Best regards,

Zsolt Meszaros
IT-Sysadmin