> Nem hiszem, hogy szoftveres lenne itt a MAC változása. Vagy nem az eredeti
> eszközt látod viszont vagy alaplapcserés volt a gép, amit kevésbé hiszek.
> (Nálunk volt egy olyan Acer notebook, amit kiadtunk egy kollégának és
> mikor vagy 3 év múlva hozta vissza teljesen leharcolt állapotban és újra
> kellett volna telepítenem a gépet, hogy kihelyezzem máshová az istennek nem
> ment fel a saját drivere a notebookra. Kiderült, hogy ez már csak
> félig-meddig az a gép. Hosszas kérdezgetésre bevallotta az illető, hogy ezt
> már egy ismerőse szervizelte és két gépből csinált egyet...)

Én simán leamortizálok egy laptopot 3 év alatt :-) Kollégám kicsi gyermeke
ugrott rá a kihelyezett laptopra, nem csináltunk belőle  ügyet,
megjavíttattuk. Rengeteg "érdekes" dologról lehetne itt mesélni, de nem
tesszük, mert KOLLÉGÁK vagyunk.

> A másik dolog, hogy egy iskolai tulajdonú gép BIOS-át milyen alapon
> jelszavazza le bármelyik kolléga, mikor munkavégzésre kapta meg nem
> ajándékba az eszközt.

Lehet féltette a tartalmát másoktól. Nálunk a diákok simán ellopták a
magyar-könyvtár szakos tanár laptopjáról a dolgozat anyagát a könyvtárban.
(Banketten bevallották.)

> Az átadás - átvételi papíron nem tudom szerepel-e, hogy az eszközt milyen
> állapotban vitte el / vette át és, hogy ugyan így köteles
> visszaszolgáltatni. (érdemes egy pár fotót lőni róla átadás előtt
> sorozatszámokkal)
>
> Érdemes lehet UV reagens filccel beleírni a hátlapi fedél belső oldalára a
> leltári számot és az alaplapra is tenni 1-2 pöttyöt és ha látható, felírni
> az alkatrészek gyári számát is.

Ez már nagyon a ló másik oldala... Azt ne ellenőrizzük, hogy kizárólag csak
"iskolai" munkákra használjuk az iskolai eszközöket? (esetleg munkaidőben,
esetleg a fenntartó épületében, rezsijén.)

üdv.: Nits L.