Üdv!

>Persze, lehet hogy a lelassulásával nem emiatt van,
A lelassulás oka: egy kártékony kód futása a háttérben www-data nevében.

>Ha jól emlékszem, az 1.5 frissítése nem egylépésses művelet ..
Mint írtam nem értek hozzá, kicsit sem. Emiatt nem frissítettem, mert meghaladja a tudásomat.

Közben néztem youtube és egyéb írásokat is és a 3.4.5 -ig bezárólag az összes joomla sebezhető egy remote exploit code execution nevű eljárással. Szerintem ezzel nem csak nekem lesz/van problémám, lehet van olyan köztünk aki még nem is tudja, bár ne így legyen.

Tudsz ajánlani valami videós, /lehet fizetős is/ tanfolyamot a frissítés menetéről bármit 1.5.26-ról. A linuxhoz és hálózatokhoz megfelelő a tudásom, de a webszerkesztés SOHA nem érdekelt, meg sem akartam tanulni.

2018. 02. 01. 21:05 keltezéssel, Imre Tóth írta:
Szia!

Az 1.5 joomla nagyon nagyon régi.... Nem ajánlott a használata.
Persze, lehet hogy a lelassulásával nem emiatt van, de ajánlatos lenne újabb használata. Ha jól emlékszem, az 1.5 frissítése nem egylépésses művelet ...

Üdv, Imre

2018. febr. 1. du. 8:58 ezt írta ("Sándor Fehér" <fehersan...@madach-starjan.sulinet.hu <mailto:fehersan...@madach-starjan.sulinet.hu>>):

    Sziasztok!

    Olyan problémába futottam, amihez sajnos nem értek eleget. Azt
    vettem észre, hogy pár óra után a weblapunk leterhelődik és nagyon
    lelassul. A rendszer egy debian 8 x64-es proxmox kvm guest és
    joomla 1.5.26 -ot futtat.
    A weblapos dolgokhoz (joomla cms) sajnos nem értek, ezt őszintén
    bevallom az elején.
    Komolyabban megvizsgálva az esetet ezt találtam:
    http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=660weblap_virus.jpg
    <http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=660weblap_virus.jpg>

    100%cpu terhelés és egy /tmp alól futó feladat.
    A kérdéses fájlt megvizsgálva xmr kriptovalutát "bányászik" cpu
    segítségével :)
    Ráeresztettem egy clamscan-t a rendszerre és a /tmp helyen kívül
    sehol nem találtam vírust vagy kártevőt.
    Bebootoltam egy ubuntu-t live módban és innen újból átvizsgáltam a
    vm hdd-jét, DE NINCS VÍRUS.
    Elindítva a weblapot kb fél napig 1 napig ok, utána megint előjön
    a probléma.

    Lefrissítettem a komplett os-t/clam-ot mindent a joomlát kivéve.
    Sajnos mindig megvan a probléma.

    Mit tudok tenni?
    Gondolom upgradelni kéne a joomlát??
    1.5.26-ot lehet 3.x re frissíteni??

    A neten fellelhető infók alapján exploitokat tartalmaz az 1.5.26
    joomla>>> Ez lehet a magyarázat

    Tipp: máshol is előforduló probléma lehet ez a történet