Sziasztok!

Van a hálózatunkban 2 db T2600G-28TS switch optikai kábellel összekötve.
Az egyik a központi switch, amibe több VLAN is van konfigurálva, pl a sulinet router trönk portján levő VLAN -ok. Erre switchre csatlakoznak a szerverek, az internet kapcsolatok, és az alacsonyabban elhelyezkedő smart, és közönséges switchek. A switchen semmit nem konfiguráltam a VLAN beállításokon, és a port sebességeken kívül, minden más alapértelmezett beállítás.
A 3 betűs funkciók beállításhoz nem nyúltam, és nem is nagyon értek hozzá.

Néha csinál olyat hogy 1 vagy több kliens számra elérhetetlenné teszi a hálózatot, miközben a többi működik. Ilyenkor belépve a web-es felületen nem látszik semmi ami a jelenségre utalna.

Sajnos a hibát csak az újraindítás (táp elvétel) oldja meg, de kb 2. perc amíg bebootol. A log ot áramtalanítás után elfelejti,
de ha az igazgatóságon megy el a net akkor nem nagyon vacakolok a loggal.

Szerintetek mi okozhatja a jelenséget? Lehet hogy hurkot, vagy más anomáliát érzékel? Van valami Ötlet? vagy sima kiakadás?

Korábban az (optikai kábel előtt) egy 100mbps-es HP switch volt ugyanezekkel a VLAN beállításokkal, annál soha nem jelentkezett a probléma.

Kösz,
Péter