From: techinfo-boun...@lista.sulinet.hu <techinfo-boun...@lista.sulinet.hu> On
Behalf Of Gábor Imre Bata-Kovács
Sent: Thursday, May 17, 2018 9:33 AM
To: Techinfo <techinfo@lista.sulinet.hu>; moln...@petersoft.hu
Subject: Re: [Techinfo] krétában tanításmentes munkanapnak június 15-ét.

Kedves Kollégák

Az az ország sajátossága, hogy ha mindenki betartaná az összes rendelkezést,
egy iskola sem működhetne.

Az enaplók (mindegy melyik) dolga, hogy ebben képesek legyenek a
jogszabályszerű működésre, és esetleg engedjenek kiskapukat.

De amíg az is ellene van a szabályozásnak, hogy egy szaktanár felnyitja a
papírnaplót (hivatalosan nem szabadna látnia egy diák olyan jegyeit, amelyeket
nem ő tanít neki, kivéve ha osztályfőnök...), addig azon vitatkozni mi pontosan
a szabályozás elég értelmetlen téma.

Minden enaplóban vannak trükkök ennek kezelésére, a Kréta esetében pedig van
egy nagyszerű terméktámogatás, aki ezt meg fogja válaszolni. Szerencsénk, hogy
van a levlistán is egy Petersoft ügyfélszolgálat ;)

Gábor

Molnar Peter <moln...@petersoft.hu <mailto:moln...@petersoft.hu> > (időpont:
2018. máj. 17., Cs, 9:17) ezt írta:

Hello!

 >Nekem úgy rémlik, a nemrég lezajlott KRETA továbbképzésről,
 >hogy ott is valami olyasmit mondtak, ha pl. DÖK nap van,
 >tehát tanításmentes nap, amin viszont kötelező a részvétel,
 >akkor úgy lehet beírni a hiányzókat, hogy fel kell venni ofő órákat.
 >Különben "ingyen" szabadnapot kapnának a diákok.
Ez is hibas elgondolas, szerintem.
A diakot hianyzonak csak tenylegesen megtartott orarol torteno hianyzas
eseten lehet beirni.
A nem szamozott osztalyfonoki oraval torteno kezeles nekem tobb kerdest
is felvet:
Mennyi of orat irjunk be? 3,4,5,6,7,8 ora? Mennyi az igazsagos a diakkal
szemben?
Az en velemenyem, hogy az ilyen eseteket a hazirendben kell kezelni.
Ha nem jon el, s nincs igazolasa, akkor of figy vagy valami.
Persze ilyenkor felmerul mindig bennem a kerdes, hogy a apir lapu
naploban ezt mikeppen kezeltek?
Ha volt hianyzo, akkor beirtak 6 oranyi of orat, anyaggal?
de a napnal az is szerepelt, hogy tanitas nelkuli munkanap?

--
Tisztelettel:
Molnar Peter