Helló!

"Nekem több ilyen monitor vár selejtezésre, ami ugyanezt csinálja. Egyet
szétszedtem és kondikat cseréltem, de nem javult meg."

Igen, mert nem a monitor tápja a hibás, ahol a kondi dolgozik, hanem a
CCFL cső több/kevesebb áramot vesz fel, mint kellene, és ezt figyeli egy
áramkör. E miatt kapcsol le - tipikusan néhány másodperc múlva - a
háttérfény vezérlő elektronika.

(Tápkondenzátor hibánál jellemzően ki-be kapcsolgat a monitor.)

Lehet ilyen CCFL csöveket venni, de annyira komplikált a cseréje, hogy
csak a legindokoltabb esetben kezdek neki.

A másik hibás alkatrész lehet ilyenkor a CCFL cső meghajtó
transzformátor, ami lehet szakadt vagy zárlatos. Már cseréltem ilyet,
tényleg szépen rendbe jött, de csak teljesen azonos trafóval lehet
helyettesíteni.

Nekem van egy - régi monitorból kibányászott - CCFL csövem, és azzal
keresem meg a hibát. Egyenként leszedegetem a csöveket, és helyettesítem
a tesztcsővel. Ha valamelyik helyre kötve megszűnik a lekapcsolgatás, az
a hibás cső. Ha valamelyik helyre dugva nem gyullad fel a tesztcső,
akkor ott az áramkörnél/trafónál lehet a hiba.

Üdv:
Szűts Ferenc
sz...@vfmk.hu
VFKKI