2018.06.14. 10:50 keltezéssel, Dorozsmai Károly írta:
A laptopomon a Win10-et újratelepítette a rendszergazda kolléga, de nem aktiválta. A sulis hálózatról próbáltam -- nem megy. Kértem a rendszergazdától termékkulcsot (semmi sem illegális!), azt nem fogadta el. Ma kereste a kolléga azt akit kell, azt a szóbeli tájékoztatást kapta, hogy elfogytak a termékkulcsok... Ilyenkor mi van: Ilyen tényleg van? És: nem aktiválva meddig lehet használni? (Mondjuk a testreszabhatóság hiánya eléggé bosszantó...)

Jó lenne tudni, hogy korábban milyen módon volt aktiválva a laptopra telepített Win 10, tovább, hogy most milyen forrásból szerzett Win 10 ISO-val telepítette újra a laptopot a rendszergazda kolléga. Ha korábban Home, vagy Pro volt rá telepítve, akkor most is Home vagy Pro-t kellett volna rá telepíteni, és ha nem KMS-en történt az aktiválás korábban, akkor most automatikusan be kellene, hogy aktiváljon.

Ha a laptopon van Win 7-8-8.1 matrica, akkor az azon szereplő kóddal is be lehet még aktiválni, ha esetleg korábban nem lett volna beaktiválva a Win 10. Ha Win 10 Home-val lett vásárolva, akkor is egyértelmű a helyzet, automatikusan be kellene, hogy aktiváljon, ha netre lesz kötve. Ha nincs rajta matrica, akkor is egyértelmű a helyzet, nem szabad rá tisztaszoftveres Win-t telepíteni ;-)