2020.05.19. 12:25 keltezéssel, Szalayné Tahy Zsuzsa írta:

    Hasonló nekünk is előjött még év közben, a saját hálózati home
    mappába dolgozva nem lehetett adatbázishoz kapcsolódni, mindenféle
    idióta hibaüzenet jött. Helyi meghajtóra 1 bit változtatás nélkül
    átmásolva minden ok.
    Nem igazán értem a dolgot, arra tudok gondolni, hogy ez is valami
    szándékosan beépített "feature", de akkor legalább dokumentálva
    lenne és adhatna értelmezhető hibaüzenetet.

A VS2010 volt az utolsó verzió, amelyik egyáltalán nem community. Azóta a VS-be be kell jelentkezni, ezzel kapsz egy felhőbeli verziókövetést (Git, SVN...) Az az alapértelmezett, hogy online eszközön készíted a programot, amit megosztasz a munkatársaiddal. (A programozás foglalkozásként ma már csapatmunka.) Ha egy hálózati meghajtóra készíted a programodat, azt több eszközről különböző néven, akár egyszerre el lehet érni. Ez a felhőben is lehetséges. Ha a kettőt egyszerre lehetővé teszik, akkor abból komoly hurkok keletkezhetnek. Ha egy google drive-ot, onedrive-ot, dropboxot.... akarsz szinkronizálni, azt sem engedi helyi hálózati meghajtóra.

Win10 kliensek, win server 2016. Minden diáknak van helyi ad felhasználóneve, és van saját hálózati home mappája. Mindennel ide dolgoznak, mert így bármelyik gépteremben bármelyik gépen belépve ott van a munkája. A VS projekteket is ide a saját hálózati meghajtóra mentik. Nincs gond, megy, lefordul. Egy anomália van, ha mysql adatbázishoz akarnak kapcsolódni VS alól, akkor csatlakozási hibát ír. Kilép a VS-ból, H:-ról átmásolja D:-ra a projekt mappát (ez helyi partíció), megnyitja változtatás nélkül, és már csatlakozik is a mysql adatbázishoz. Akárhányszor reprodukálható, a mysql-es projekteket már helyi meghajtóra csinálják és óra végén visszamásolják a hálózati home meghajtójukba. Én ezt nem értem hogy miért van, szándékosságon kívül másra nem tudok gondolni, csak az okot nem értem. Ismétlem, minden megy hálózati meghajtóra mentve, lefordul, fut. Csak a mysql connect hibázik. Semmi köze a felhőhöz (legalábbis ezt gondolom), a diák saját fiókkal és az intézményi fiókkal is hibázik.