A mai állás:

kb 80 gigányi adat maradt meg a szerveren a kb. 400-ból. A rendszerpartíciót
ebbe nem számoltam bele.

A 3 kérdéses HP IP cím az aruba switcheké volt, így most a hétvégén
bekapcsolva nem volt gép. Így már legalább ennek a 3-nak sem kell a címét
keressem :)

A szerveren végig kergettem több féregkeresőt, ill. az eset online scannerét
is, de nem talált semmit.

Egyébként a titkosítottakat listázva olyan éjféltől fél4-ig tevékenykedett.
Kitöröltem minden .crypted filet.

Éjszakára magamnál bekapcsolva hagytam, de reggelre sem gondolta úgy, hogy
pénzt követel.

Az irodai gépeken indítottam keresést *.crypt fájlokra, de nulla találattal.
Ezért jó eséllyel az a gyanúm, nem innen eredt. Ha innen eredt volna, miért
hagyta békén a localt?

A szerver nyalta volna be RDP-n keresztül? Mondjuk ezt erősítheti az is,
hogy rendesen hazavágta a rendszerpartíciót, nemtom a c$ megosztáson
keresztül is megtalálta volna, vagy azokat nem érzékeli.

Ebből viszont adódik pár kérdés:

Miért nem találtam egyik keresővel sem?
Amit meghagyott, azt miért tette? Ugyanolyan típusú anyag mint amit
"felfalt". Mondjuk nem haragszom, hogy az legalább megmaradt :)
Miért nem kezdett el pénzt követelni?
A sérülékenység fennáll ha másik porton csücsül a szerverem és nem a default
3389-esen?
A régi munkahelyemen közvetlenül a desktop gépem volt kilógatva és RDP-vel
értem el. Több évig semmi para nem volt. Ezt most én lógattam ki ismét, mert
a kifü-s ip cím váltás óta nem kötötték rá, előtte ment RDP-el. Igaz a
desktopos gépen eset volt, igaz nem nézegettem a logját, de nekem nem tűnt
fel sosem, hogy próbálkoztak volna.
Ezek után ki merjem-e lógatni, vagy sürgős gyorsasággal kössem le az
RDP-ről?

Most így első blikkre itt tartok, még hátra van 2 NAS elemzése, az egyiken
már pénteken láttam, hogy "intézkedett", a másikra leszek főleg kíváncsi
hátha megúszta és azon mintha láttam volna backupokat, de az rémlik eléggé
régiek voltak. Pár hete néztem rá, örültem, hogy beengedett és nem kellett
jelszavakat keresnem hozzá, úgy voltam vele, majd ha odaérek a dologgal,
rendet teszek ott is.

Zsolt