VAART-bericht van: Nico <[email protected]>

Hallo vaart,


> VAART-bericht van: Mieke Kuipers <[email protected]>
> 
> Hallo,
> 
> Ik denk dat je het artikel "Maatregelen vanwege lage waterstand Maas" op 
> Limburger.nl graag wilt lezen.
> 
> Link naar artikel: 
> http://www.limburger.nl/article/20100706/REGIONIEUWS01/100709775/1056
> 
> file vorming op de Maas
> 
> Groeten,
> mieke kuipers

Uit zijn verband gerukt verhaal. Situatie is niet anders dan andere
jaren. Eerst word er zo geschut dat schepen die *binnen*  het sluisbereik
zoveel mogelijk bij elkaar in de sluis gaan. In die situatie gaan Born
en Maasbracht hevelen en pompen. Verergent het watergebrek dan worden
alleen met vollen schuttingen op en af geschut (is al redelijk
uitzonderlijk). Als het heel extreem is dan kan er op kanalen en
rivieren die van de maasbronnen afhankelijk zijn een beperkt aantal
keren per dag worden geschut. Die regel gaat het eerst in op minder
belangrijke routes en dat is in de jaren 90 één keer noodzakelijk
geweest. Te beginnen bij de zuid Willemsvaart. Ik heb het in 30 jaar
nog niet op de maas meegemaakt. We zitten nu in het eerste stadium.
En alles is nog onder controle!
  

-- 
Mvg
Nico



* Wat doet de markt? www.vaart.nl/peiling
* Het adres voor reacties en nieuwe berichten: [email protected]
* Afmelden op: [email protected] met tekst: unsubscribe VAART-L


Antwoord per e-mail aan