VAART-bericht van: Jan Strous <[email protected]> Draaiboek laagwater MiddenLimburgse en NoordBrabantse kanalen: <http://83.161.210.231/middenlimburg/downloads/documenten/pdf/draaiboek_laagwater.pdf>
Let op is versie uit 2003; kan op de RWS website zo 1-2-3 geen versie vinden. groet, Jan Op 7 juli 2010 06:47 schreef Nico <[email protected]> het volgende: > > VAART-bericht van: Nico <[email protected]> > > Hallo vaart, > > > > VAART-bericht van: Mieke Kuipers <[email protected]> > > > > Hallo, > > > > Ik denk dat je het artikel "Maatregelen vanwege lage waterstand Maas" op > > Limburger.nl graag wilt lezen. > > > > Link naar artikel: > > http://www.limburger.nl/article/20100706/REGIONIEUWS01/100709775/1056 > > > > file vorming op de Maas > > > > Groeten, > > mieke kuipers > > Uit zijn verband gerukt verhaal. Situatie is niet anders dan andere > jaren. Eerst word er zo geschut dat schepen die *binnen* het sluisbereik > zoveel mogelijk bij elkaar in de sluis gaan. In die situatie gaan Born > en Maasbracht hevelen en pompen. Verergent het watergebrek dan worden > alleen met vollen schuttingen op en af geschut (is al redelijk > uitzonderlijk). Als het heel extreem is dan kan er op kanalen en > rivieren die van de maasbronnen afhankelijk zijn een beperkt aantal > keren per dag worden geschut. Die regel gaat het eerst in op minder > belangrijke routes en dat is in de jaren 90 =E9=E9n keer noodzakelijk > geweest. Te beginnen bij de zuid Willemsvaart. Ik heb het in 30 jaar > nog niet op de maas meegemaakt. We zitten nu in het eerste stadium. > En alles is nog onder controle! > > > -- > Mvg > Nico * Wat doet de markt? www.vaart.nl/peiling * Het adres voor reacties en nieuwe berichten: [email protected] * Afmelden op: [email protected] met tekst: unsubscribe VAART-L
