VAART-bericht van: chefren <[email protected]>


On 08-07-10 11:09, Nico wrote:
> Ik zie me genoodzaakt onze jurist Marine Trafic aan te laten
> schrijven en voor het gebruik van onze data of te laten betalen of te
> stoppen.

Ik ben op zich heel benieuwd wat er uit komt maar voorzover ik de
situatie overzie heeft het totaal geen zin en kan je je geld beter in
je zak houden. Zelfs een gratis jurist is nog zonde van de tijd.


Enerzijds:

A) Jullie zenden die informatie zelf uit voor iedereen die het wil
weten. Codeer het maar dan houdt het vanzelf op dat het misbruikt wordt.

B) De ontvangende mensen die het aan diverse netwerken doorgeven zijn
net zoals Shipspotters totaal blind voor privacy van een ander (zie
verslag John). Ik zie daar op wetgeving na geen oplossing voor.


Anderzijds:

Wie heeft die AIS-trackers nog nooit gebruikt? Buitengewoon handige
services.


Het geheel:

Vergelijkbaar met websites en zoekmachines. Zeker zolang jullie
vrijwillig AIS gegevens rondzenden en de wetgeving niet anders is een
heel lastige zaak om wat aan te doen. Wetgeving is ook lastig want
ontvangen moet altijd mogen in het kader van vrije nieuwsgaring, wordt
heel erg ad hoc wetgeving lijkt me. Kortom, enige serieus te nemen
kans zit hem in versleuteld verzenden, zie AIS-2.0 voorstellen.

In Theorie is in Duitsland al voldoende wetgeving aanwezig maar in de
praktijk blijkt daar weinig van lijkt me.

+++chefren




* Wat doet de markt? www.vaart.nl/peiling
* Het adres voor reacties en nieuwe berichten: [email protected]
* Afmelden op: [email protected] met tekst: unsubscribe VAART-L


Antwoord per e-mail aan