VAART-bericht van: chefren <[email protected]>
On 08-07-10 11:09, Nico wrote: > Ik zie me genoodzaakt onze jurist Marine Trafic aan te laten > schrijven en voor het gebruik van onze data of te laten betalen of te > stoppen. Ik ben op zich heel benieuwd wat er uit komt maar voorzover ik de situatie overzie heeft het totaal geen zin en kan je je geld beter in je zak houden. Zelfs een gratis jurist is nog zonde van de tijd. Enerzijds: A) Jullie zenden die informatie zelf uit voor iedereen die het wil weten. Codeer het maar dan houdt het vanzelf op dat het misbruikt wordt. B) De ontvangende mensen die het aan diverse netwerken doorgeven zijn net zoals Shipspotters totaal blind voor privacy van een ander (zie verslag John). Ik zie daar op wetgeving na geen oplossing voor. Anderzijds: Wie heeft die AIS-trackers nog nooit gebruikt? Buitengewoon handige services. Het geheel: Vergelijkbaar met websites en zoekmachines. Zeker zolang jullie vrijwillig AIS gegevens rondzenden en de wetgeving niet anders is een heel lastige zaak om wat aan te doen. Wetgeving is ook lastig want ontvangen moet altijd mogen in het kader van vrije nieuwsgaring, wordt heel erg ad hoc wetgeving lijkt me. Kortom, enige serieus te nemen kans zit hem in versleuteld verzenden, zie AIS-2.0 voorstellen. In Theorie is in Duitsland al voldoende wetgeving aanwezig maar in de praktijk blijkt daar weinig van lijkt me. +++chefren * Wat doet de markt? www.vaart.nl/peiling * Het adres voor reacties en nieuwe berichten: [email protected] * Afmelden op: [email protected] met tekst: unsubscribe VAART-L
