That blog post contains at least one glaring factual error:

"Part of Sarah’s role at the Foundation is to educate GLAM institutions on
issues relating to sourcing, original research, notability & conflict of
 - linking to a page dating from mid-2011, when Sarah was a
Wikipedian-in-Residence at a GLAM institution, as an intern of that
organization (see e.g. my Signpost article at the time:
predating her employment at WMF.
I'm commenting in a purely personal capacity here and can't speak with
authority on the details of Sarah's current job responsibilities, but I'm
quite certain that the blog's claim about them is wrong.

Regards, HaeB (Tilman Bayer)

Am Sonntag, 5. Januar 2014 schrieb Russavia :

> Odder has published a fantastic blog piece at
> in
> which it is revealed that a WMF employee is engaged in undeclared paid
> editing on English Wikipedia, and charging what it appears to be $300 per
> article.
> I have cc'ed both Sue and Jimmy in on this email, but also sending to this
> list as I know they, and other WMF employees, do use this list, and I think
> it would be pertinent that they respond publicly to the issues raised here.
> It is ever so more important given that the undeclared paid editing
> occurred AFTER the whole Wiki-PR debacle (Sue's press release, WMF's
> cease-and-desist, and of course the resultant media attention).
> What do Jimmy and Sue believe should occur given that such editing violates
> Wikipedia policies and also Jimmy's so-called Bright Line Rule. In relation
> to Jimmy's line, many are still clueless as to what exactly this Bright
> Line is (it's not very bright), and how it should be applied in practice,
> so Jimmy, if you are out there, your comment is requested on that.
> Cheers,
> Russavia
> _______________________________________________
> Wikimedia-l mailing list
> <javascript:;>
> Unsubscribe:,
> < <javascript:;>
> ?subject=unsubscribe>
Wikimedia-l mailing list

Reply via email to