På opengov.se kan man t.ex. se att Stockholms stads statistik inte
finns fritt tillgänglig, medan Malmös gör det. Det kanske är nått att
tipsa dem om:

http://www.opengov.se/data/topic/kommunalt/

Nått som jag har börjat tänka mycket på på sista tiden är hur lite
rådata som finns fritt tillgänglig i bra maskinläsbara format. Kan
Stockholms stad tänka sig att publicera alla mätpunkter de känner till
(xyz-värden) i ett fritt, maskinläsbart format som vem som helst får
använda hur som helst (t.ex. för att publicera höjdkurvor)? En lång
tabavgränsad textfil  räcker. Har de tillgång till väderinformation?
Vattentemperaturer? Bakteriehalter i brunnar?

/Micke