Jag har inte läst igenom bifgade förslag, men roligt både att de använder wiki som diskussionsmedia och att våra tankar slagit igenom!
Anders
--- Begin Message ---
Hej Anders,

Ni var ju en viktig inspirationskälla till vårt initiativ för att
publicera stadens bilder mm med en öppen licens (förvaltningens förslag
till refomer kommer att bli klart under hösten).

Men nu tänkte jag att ni kanske är intresserade av andra aspekter på en
kommunal internetpolitik också.

Vi har tagit fram ett utkast till program som beskriver de generella
principerna för hur en sådan politik skulle kunna se ut, men vi hoppas
föra en bredare diskussion om frågorna med så många människor som
möjligt som är intresserade. Förhoppningen är att politiken ska bli så
bra och heltäckande som möjligt. Det behövs både nya områden, och mer
detaljerade förslag på de områden vi själva identifierat.

Det vore verkligen superkul om du ville ta dig en titt och bidra med
kloka synpunkter. Utkastet till program ligger här:

http://fpstockholm.wordpress.com/internetpolitik-for-nytt-medborgarskap/

Vi har också lagt det på en wiki för dem som är extra hugade och vill
skriva rakt in i själva utkastet. Den ligger här:

http://folkpartiet.wikia.com/wiki/Internetpolitik_f%C3%B6r_nytt_medborgarskap

Som sagt. Det vore kul om ni  hade ännu fler bra ideer och kunskaper
som vi kunde använda.

Vänlig hälsning

Erik Jennische

Erik Jennische - borgarrådssekreterare
Kultur- och idrottsroteln i Stockholms stad
Mobil: 076 1229205
http://madeleinesjostedt.wordpress.com