Syftet med sidan när den en gång skapades var att vara ett forum för diskussioner runt policy och riktlinjer, en sida man kunde bokmärka för att så att säga hänga med när någon sida föreslogs. Så har det inte blivit, sidan i dess nuvarande form är den meningslös. Syftet var aldrig att vara en omröstningssida, och som jag ser det idag, så bör kanske diskussionerna hellre föras på respektive sida.

Problemet är dock fortfarande detsamma, alltför få ser och uttalar sig, för att inte nämna redigerar, i Wikipedia-namnrymden.

/Sannab

habj skrev:

Hur utses riktlinjer? Hur bör de utses? Hur utses de i praktiken?

Det finns en sida för att utse riktlinjer och policy, skapad av Sannab.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:F%C3%B6rslag_om_policy_och_riktlinjer
Där händer inte mycket. Min största invändning mot sidan är dock inte att
inget händer där, utan själva tillvägagångssättet. Inte kan väl en sida bli en riktlinje för att sex eller sju användare yttrat sig på en särskild sida?
En sida ska vara riktlinje om en den allra största delen av användarna
accepterar det som står på sidan. Det borde IMO gå till på något annat sätt.

/habj

Till