On Wed, 2006-09-20 at 20:07 +0200, Javier Cuchí Burgos wrote:
> Sí, efectivament, ens hem de constituir, d'alguna manera, en
> interlocutors vàlids i operatius. Però, abans que això, hem d'aconseguir
> TENIR-NE NOSALTRES d'interlocutors vàlids i operatius.

Completament d'acord. Proposo que acordem que l'ou neix de la gallina
per així poder començar a concretar sense mossegar-nos la cua.

Proposo una adaptació del model de la GNOME Foundation, que trobo que
combina estructura i meritocràcia d'una forma força natural i que es pot
començar a muntar sense papers:

- Les primeres missions del col·lectiu naixent són la definició d'una
estratègia i primeres accions, essent una d'aquestes accions la
constitució d'una associació.

- Els que hem participat en aquest fil ens constituïm com a
constituents. Creem una llista a on sigui (per defecte a Softcatalà
mateix). Arxius oberts a tothom, participació oberta a membres.

- Nous individus entren a l'associació per mèrits acreditats i avalats
per com a mínim un parell dels que som a dins. Han d'enviar un correu
explicant qui són i què han fet pel programari lliure / les llicències
obertes, i qui d'aquí dintre els pot avalar.

- Individus que estiguin a favor de la causa poden adherir-se sense ser
membres.

- Les organitzacions (públiques, provades, socials) poden adherir-se,
però orgànicament no hi formen part.

- Iniciem un procés d'elecció de representants. Qualsevol membre pot
aspirar a representar el grup. Dintre d'un mes (20 d'octubre) tanquem el
termini de presentació de candidats.

- Calen tres representants. Si se n'han presentat tres, ja els tenim. Si
se n'han presentat menys cal cercar els que manquen. Si en tenim més,
cal debatre o votar fins a tenir-ne tres. L'1 de novembre hem de tenir
representants escollits.

- Aquests tres representants són els interlocutors oficials del
col·lectiu i tenen poder de decisió allà on calgui decidir. Poden
reunir-se amb gent, poden signar, poden respondre a preguntes. Han
d'informar als membres de totes les passes, abans i després de fer-les.
Han de respondre totes les preguntes que els membres els hi adrecin. Els
membres poden debatre tot el que calgui sobre qualsevol tema, però un
cop preses les decisions tots quadrem files... fins a la propera elecció
de representants.

- El primer punt de l'agenda d'aquests representants és la constitució
de l'associació i l'elecció de representants l'1 de març del 2007.
Durant aquest període s'incorporaran nous membres, aprendrem lliçons,
definirem la nostra estratègia i ens coneixerem millor. Potser els
representants escollits tornen a ser els mateixos tres, potser no. Qui
surti escollit tindrà la confiança del col·lectiu fins a finals del
2007, i a partir de llavors tindrem períodes anuals.

- Mentrestant anirem posant en marxa projectes desenvolupats per grups
de treball. Qualsevol pot participar en aquests grups de treball, siguin
membres o no, persones o organitzacions. Aquí és on es fa la veritable
feina. Els representants i l'associació compleixen una funció
estratègica i d'interlocució amb tots aquells que volen tractar amb
representants oficials.

Segurament aquest pla que exposo i que m'he tret de la màniga mentre
escrivia té imperfeccions, esquerdes, forats. Proposo que l'assumim
igualment amb la idea que anirem resolent els problemes a mesura que
vagin sortint i que tenim aquest (curt) període fins a l'1 de març per
anar estructurant tot això en uns estatuts com cal.

--
Quim Gil /// http://desdeamericaconamor.org | http://pinguino.tv