On Wed, 07 Jul 2004 20:24:40 +0200, Cuchí Beltrán wrote:

> Jo crec que algunes persones que estan integrades en òrgans executius
> del govern de la Generalitat i que jo -i molta més gent que jo- tenim
> com a persones assenyades i com cal, s'haurien de començar a plantejar
> molt sèriament la possibilitat de dimitir.

Des del 82 faig feina amb bits i sempre m'ha cridat molt l'ateció la
reacció que tenen moltes persones (tècnics i no tècnics) davant
qüestions informàtiques.  Amb i sense programari lliure, un bon % del
meu treball consisteixt en aconseguir que s'acceptin coses que no es
volen acceptar.  Des d'un usuari que passava pena per perdre el seu
lloc de comptable, passant per empresaris que no veien la necessitat
de treballar en xarxa, i ara amb el programari lliure.

Tots els oficis tenen el seu què i naltros, per afegitó, hem de
convèncer d'una cosa que és coneix molt per damunt, que està trabucant
en pocs anys molts models, on no està clar quin serà el paper de
cadascú: "ara que sabíem dir fragoneta li diuen monoglum".  Hi ha
escepticisme, sovint defensiu, i les eines que s'usen no ajuden a
escampar-lo... per exemple, el fracàs del teletreball és en bona part
responsabilitat del Windows, un sistema operatiu (si se li pot dir
així) d'impressora però que dóna massa problemes a la Xarxa.  Només un
detall --n'hi ha dotzenes: no és el mateix treballar sobre textos en
grup usant Word (el que fa la majoria) que amb un simple Wiki ben
amoblat.

Tornant a les reaccions refractàries als canvis, sería llarg
parlar-ne, però bàsicament es tracta de tenir en compte que la
explicació mai està a la capa visible.

Sovint caldria un psicòleg per descodificar els motius que fan
reaccionar malament, i poso messions a que en trobaria... sense ser
psicòleg, amb temps i observació de la persona hostil en qüestió, jo
també els he sabut trobar --fins i tot m'agrada provocar-los i
desfer-los... per fer pràctiques :)  A partir d'aquí, els
plantejaments canvien i es pot aconseguir que el contrariat accepti el
canvi com un pas indispensable en el que s'ha d'implicar.  És
interessant aconseguir-ho i ensenya moltes coses que no tenen res a
veure amb tecnologia.

Forçar dimissions pot significar deixar cadàvers pel camí que després
poden saber greu; perquè en informàtica els motius poden ser molt més
complexes (fins i tot banals, tanta és la varietat) del que semblen a
primera vista.

--
Benjamí
http://bitassa.com