Lamentablement creo que tens una opinió molt equivocada del que és o deu ser un mitjà de comunicació, on l'opinió es troba en seccions molt determinades, com les columnes o l'editorial.

El nostre únic compromís és amb el lector al que li brindem la millor informació possible de tot el que esdevé en el món digital. Som un mitjà independent i progressista, i no estem subjectes a pressions ni a obediències polítiques de cap partit o empresarials.

Fetes aquestes apreciacions et comento el següent , ja que el teu "informador" deu desconèixer el que va succeir en aquest acte.

1. L'acte de la signatura ho cobrim tres periodistes, *WindowsNT, *IDG i *Noticiasdot.*com. A l'arribar allí ens vam trobar que el responsable de premsa, ni estava per a atendre als mitjans, cosa "sorprenent" en un acte d'aquestes característiques.

2. Van fer dues intervencions, una de Rosa i altra de la Consellera. AL finalitzar l'acte ens van dir que "la consellera no respondria a cap pregunta, perquè no estava previst\" i ens van convidar molt amablement a marxar immediatament, "ja que tenien un menjar compromès”. Després d'insistir, record el que va dir un "Els periodistes fem de tant en tant preguntes, és el nostre treball" ens van dir que si volíem parlar amb Microsoft que ens durien a una *salita per a comentar la signatura amb ells, "No té cap importància, sol es tracta d'una donació de 100 milions de pessetes de Microsoft", van insistir.

Com si algú regalés aquesta quantitat, cada dia?

3. Vam anar a una petita sala, cinc persones, els tres periodistes, el responsable de comunicació de Microsoft i la consellera delegada. Per cert solament havia quatre cadires. Allí Rosa ens va comentar el que s'havia signat i després, vam passar a parlar "of  the record" sobre distints temes i opinions.

De nou a *micro obert, ens comenta lo de .Net. Passem a "*micro tancat" i de nou parlem sobre com s'havien realitzat les negociacions, qui havien estat els protagonistes i sobre el posibilisme dels catalans.

4. A l'estona van arribar dos periodistes més. Vam estar com a màxim vint minuts, ja que havia pressa per a marxar-nos. Els de Microsoft volien agafar l'avió i els de la "Gene" donant el conyàs fora que tenien un menjar.

5. No vaig parlar de polítics catalans ni espanyols sobre el programari lliure, sinó que li vaig preguntar a Rosa la opinió que li mereix la nova política de l'Administració en referència a les TI i si s'havien reunit en particular amb el nou Secretari d'Estat.

6. Si vaig dir i no és la primera vegada que m'escoltaràs dir-lo que "fins ara es podia entendre que la defensa del programari lliure es podia entendre com un acte progressista i d'esquerres, però després de fer bandera d'això la Generalitat valenciana, part del PP i el sector liberal (llibertat digital, Lossantos i el seu entorn) tinc grans dubtes sobre aquesta afirmació". Per cert ho vaig dir enmig d'una conversa "of  the record".

Finalment jo defenso públicament el meu dret a elegir la millor opció per a mi. Avui puc usar Windows, demà Linux, demà passat FreeBSD, Unix o perquè no MacOSX.

És la meva elecció i el meu dret a usar allò que crec més apropiat per a obtenir una millor qualitat de vida i uns resultats més satisfactoris. L'elecció d'una eina, exclusivament per la seva procedència i sense valorar els avantatges positius o negatives que resultessin de la seva adopció pot ser molt bonic des del punt de vista romàntic però totalment inadequada en un món on existeix una gran quantitat d'opcions a tenir en compte.

Tu mateix ho dius en *Bitassa.*com

"No us recomano cap navegador per ser feliç com un gínjol i veure-ho tot perfecte.
Encara que diguin que us el regalen, cada cop que actualitzeu el navegador necessitareu més coses: ara memòria, més endavant un mòdem ultra-alguna-cosa, després xips amb més potes...  La veritat és que bit amunt, bit avall, tots els navegadors fan el mateix. I a la pràctica, les darreres versions només serveixen perquè es belluguin més coses pel monitor. Tampoc n'hi ha per tant"

Per cert en tota la Web existeis molt poca defensa dels valors del software lliure o informació de les eines i programari que disposa, molta menys de la que es pot trobar a Noticiasdot.com

"Avui, a una conferència, en Richard Stallman deia que "el programari privatiu és un mal social" i que cal dir-ho, "jo sol no puc, ajudeu-me".  És el que intento :)"

Quin millor lloc que a la teva propia Web....

Angel Cortès
Director Noticiasdot.com
www.noticiasdot.com
tel (34)93.329.25.39