----- Original Message -----
From: Angel Cortes
Date: Tue, 13 Jul 2004 12:18:53 +0200
Subject: [admpub] Missatge d'Angel Cortés

> Lamentablement creo que tens
> una opinió molt equivocada del que és o deu ser un mitjà de comunicació, on
> l'opinió es troba en seccions molt determinades, com les columnes o l'editorial.

Als articles d'opinió és just on he trobat el que he criticat.

> Fetes aquestes
> apreciacions et comento el següent , ja que el teu "informador" deu
> desconèixer el que va succeir en aquest acte.

Per la data en que m'ho va dir, no va ser a aquest acte.

> 6. Si vaig dir i no és la
> primera vegada que m'escoltaràs dir-lo que "fins ara es podia entendre que la
> defensa del programari lliure es podia entendre com un acte progressista i
> d'esquerres, però després de fer bandera d'això la Generalitat valenciana, part
> del PP i el sector liberal (llibertat digital, Lossantos i el seu entorn) tinc
> grans dubtes sobre aquesta afirmació". Per cert ho vaig dir enmig d'una conversa
> "of  the record".

No es pot relacionar el programari lliure amb les esquerres.  Els
quatre principis del programari lliure signifiquen aventatges clars
per l'individu, no ens interessen els partits ni les empreses.  El
nostre objectiu són les persones.

> Finalment jo defenso
> públicament el meu dret a elegir la millor opció per a mi. Avui puc usar
> Windows, demà Linux, demà passat FreeBSD, Unix o perquè no MacOSX.

És com demanar el dret a poder escollir ser esclau.  No és una
analogia, perquè la esclavitut és molt més terrible que les
restriccions del programari privatiu.  Només és per il·lustrar la
contradicció.

> És la meva elecció i el meu
> dret a usar allò que crec més apropiat per a obtenir una millor qualitat de vida
> i uns resultats més satisfactoris. L'elecció d'una eina, exclusivament per la
> seva procedència i sense valorar els avantatges positius o negatives que
> resultessin de la seva adopció pot ser molt bonic des del punt de vista romàntic
> però totalment inadequada en un món on existeix una gran quantitat d'opcions a
> tenir en compte.

La llibertat no és quelcom romàntic.  És bàsica per poder construir
comoditats essencials com poder usar-lo sense restriccions,
modificar-lo, compartir-lo i demanar garanties de que sempre serà
així.

No puc veure comoditat en eines que no puc usar quan i com vull,
modificar-les (o llogar professionals perquè ho facin, a casa aixecar
un envà mai ha estat prohibit per ningú), compartir-lo (que la meva
informació pugui viatjar amb el codi que la tracta) i que cap
d'aquestes llibertats pugui canviar per mor del caprici d'una empresa.

> Tu mateix ho dius en
> *Bitassa.*com
> "No us recomano
> cap navegador per ser feliç com un gínjol i veure-ho tot perfecte.
> Encara que
> diguin que us el regalen, cada cop que actualitzeu el navegador necessitareu més
> coses: ara memòria, més endavant un mòdem ultra-alguna-cosa, després xips amb
> més potes...  La veritat és que bit amunt, bit avall, tots els navegadors
> fan el mateix. I a la pràctica, les darreres versions només serveixen perquè es
> belluguin més coses pel monitor. Tampoc n'hi ha per tant"

Exacte, la meva informació no demana ser client de cap empresa per veure-la.

No passa el mateix a llocs com l'Ajuntament de Granollers
(http://www.granollers.org).  Per puntbarra.com hi ha copiada la
resposta que donava l'ajuntament als que no tenien Explorer:

"Som conscients de les mancances que vostè apunta però també és cert que
adaptar la web a tots els navegadors té un cost econòmic molt important.
Resulta més fàcil i més econòmic que l'usuari es canviï als principals
navegadors del mercat."

http://puntbarra.com/node/view/546

Sembla que estan exercint la seva llibertat per escollir el més
còmode: "el més fàcil i econòmic".

Avui encara el lloc només és accessible per Usuarios Registrados de
Windows y de una versió incòmode, per abandonada, de Netscape.
Afortunadament ara ja no diuen això, sembla que ho canviaran.

La llibertat i comoditat que reclames amb eines privatives està
pensada per provocar situacions com aquesta.  Ho fan a base de
promocionar comoditats només pels seus Usuarios Registrados, que al
usar-les esdevenen Usuarios Esclavos.

> Per cert en tota la Web
> existeis molt poca defensa dels valors del software lliure o informació de les
> eines i programari que disposa, molta menys de la que es pot trobar a
> Noticiasdot.com

Està gairebé sense actualitzar des del 1997 --haig de posar-m'hi--.
He escrit a altres llocs (que estan enllaçats al web).  Per exemple
aquest:

http://bulma.net/todos.phtml?id_autor=145

> "Avui, a una conferència, en Richard
> Stallman deia que "el programari privatiu és un mal social" i que cal dir-ho,
> "jo sol no puc, ajudeu-me".  És el que intento :)"
>
> Quin millor lloc que a la
> teva propia Web....

Si es tracta de publicar al web, a falta de temps per fer dinàmic el
meu (a casa del ferrer...) m'estimo més un lloc com BULMA que té
tantes visites com les que es poden veure aquí:

http://bulma.net/stats/

--
Benjamí
http://bitassa.com