Tot i que també crec que és important de fer l'anàlisi que proposa el
Jordi, havent treballat en consultories que realitzaven plecs similars per
administracions públiques se'm plantejen una sèrie de dubtes que valdria
la pena aclarir:

1. Qui l'ha redactat? Tot i que els plecs surten amb el segell de la
Generalitat en pocs casos es redacten sense l'ajut extern d'una
consultoria especialitzada. Potser l'error de base és que s'ha contractat
a una consultoria sense gaire coneixement de les solucions lliures.

2. En quant temps s'ha fet? Si el plec en qüestió s'ha fet a correcuites
és ben probable que s'hagi fet anar el copy&paste més del dessitjat (cosa
que puc assegurar succeix amb certa freqüència en aquests casos). Això
podria explicar, que no justificar, certes coses.

3. En d'altres situacions es pot impugnar un plec de condicions perquè les
especificacions tècniques no són prou obertes. És per això que sempre que
s'indica una marca o model concret s'ha d'afegir la 'coletilla' "o
similar" o bé "o equivalent". És responsabilitat del licitador demostrar
que el que s'està ofertant és similar o equivalent al que s'està
especificant en el plec. Molt em temo, per la lectura ràpida que he fet,
que en aquest cas s'està obviant aquest "o equivalent" tancant la porta a
solucions de programari lliure. No sé fins a quin punt es podria impugnar
un plec en aquestes condicions, potser hi ha algun expert en administració
pública que ens ho pugui aclarir.

> Ep,
>
> He fet una anàlisis premliminar del Plec de clàusules administratives
> particulars i de prescripcions tècniques particulars que determinen el
> proper concurs públic per als serveis informàtics de la Generalitat.
>
> M'agradaria que això fos l'inici d'un intent ordenat d'entendre que s'esta
> ofertant i realment si l'aposta de programari lliure per part del govern
> va
> en ferm o s'està descriminant les empreses que treballen amb programari
> lliure.
>
> Veure document original:

> [...]

   Xavier Amatriain
 Music Technology Group