From: joan conesa <[EMAIL PROTECTED]>
Date: 08/11/2006 17:33
Subject: Re: [cardedeu] Reflexions
To: cardedeu@llistes.thesaurus.net

Francesc, donali la volta a la teva reflexió.
A mi - i a molts catalans - ens han donat una patent i registre
d'espanyolitat (que podríem concretar en un DNI perquè vegis que no parlo de
forma genèrica i inconcreta *'aquells que donen'* ) i que a part dels
problemes ètico-filosòfics que planteges, ens crea, si en volem
prescindir, uns altres de més quotidians de tipus legal i jurídic.  Per
exemple, sense la patent d'espanyolitat no puc tenir una nòmina, un compte
corrent, una hipoteca, seguretat social, etc.
Jo seria incapaç de dir-li a ningú què és, si jo hagués nascut a Frankfurt
seria alemany i si ho hagués fet a Perpinyà, català.  Per molt que em donin
patents sé el que soc i el que no.  Amb això em passa com amb la mare, que
només en tinc una i la llengua, en la que penso i m'expresso.  Mai m'he
qüestionat si soc 63'50% català i un 36'50% espanyol, o un  *fifty-fifty*, o
un.....
Pel que fa a la resta del teu missatge, no en tinc ni idea d'aquesta teoria
demogràfica, però no és el concepte que tinc de Suïssa per posar un
exemple.  I que quedi clar que no tinc res en contra de la immigració, els
meus avis ho eren.

Joan

El 08/11/06, francesc vilalta <[EMAIL PROTECTED]> ha escrit: