Cesc,

No hi ha dubte, com tu bé apuntes, que el debat nacionalista (sigui català,
espanyol...) ven i dóna de menjar. Però el suposat "eix esquerra-dreta" també.
I és que si aquest discurs no ven, Cesc, m'agradaria preguntar-te per què
alguns sempre hi acabeu recorrent. Per què en tots els debats heu de treure
aquella eterna postura de "nosaltres, els d'esquerres, contra ells, els de
dretes", com si es tractés d'una batalla èpica del bé contra el mal. Suposo que
pel mateix motiu que alguns recorren a la "refundació del catalanisme" i
d'altres a "la unidad de España".

Només cal veure com, quatre anys enrere, cert grup municipal es penjava
medalles pel fet d'haver aconseguit un pacte "progressista i d'esquerres". Molt
bonic, de debò, però a mi francament m'agradaria més que un partit o un govern
es pengessin les medalles després de solucionar problemes com el de
l'habitatge. Això seria molt més "d'esquerres" (i en qualsevol cas, molt més
honest) que penjar-se medalles pel sol fet de pertànyer a una determinada
ideologia. Medalles que, per cert, comencen a fer pudor. Sobretot quan certs
dirigents polítics s'autoproclamen "d'esquerres" (i repeteixo:
s'autoproclamen... deu ser que la cosa sí que dóna de menjar, no trobes?) i
tenen la santa barra de dir que són "antisistema" per després viatjar en cotxe
oficial. Suposo que no cal que et digui de qui parlo.

Salut !!!

oriol

> From: [EMAIL PROTECTED]
> To: [EMAIL PROTECTED]; cardedeu@llistes.thesaurus.net
> Date: Wed, 16 Jan 2008 00:42:35 +0100
> Subject: Re: [cardedeu] Fwd: "PLACIDO"
>
> A l'amic Marc Redorta,
>
> La rendabilitat electoral cal buscar-la més aviat en posicionaments
> identitaris incontrovertibles com ara el vell debat sobre si un és més
> català que l'altre. Ben segur que arribariem a la conclusió que el debat
> nacionalista ha donat i dóna molt més de menjar que l'eix esquerra-dreta i
> la prova la tenim, perquè no hagis d'anar gaire lluny, en la pròpia
> [...]
Tecnología, moda, motor, viajes,…suscríbete a nuestros boletines para estar
siempre a la última
http://newsletters.msn.com/hm/maintenanceeses.asp?L=ES&C=ES&P=WCMaintenance&Brand=WL&RU=http%3a%2f%2fmail.live.com