nusret wrote:

Bu "thread"in �st�ne Ruby'yi gelistiren Matz ile
yapilmis bir r�portajin asagidaki
kismi iyi gider sanirim (vurgular bana ait) [1]:

"Tools change very easily as time passes. If you
focus too much on present-day tools, your efforts will give you only short-term returns. If you want benefits that will endure, you need to focus more on fundamentals. Focus on *mathematics* and *human psychology*. Focus on established sciences and established ways of
thinking."

1- http://www.artima.com/intv/craft.html

--
Emre S.

Matz Gerald Sussman'in platonic versiyonu o zaman
(gerci ben Sussman'dan gercekten etkilendim; Matz
hakkinda pek bir malumatim yok).

Ruby'nin yaraticisi biri olarak bence Platonik olmaktan ziyade gayet
pratik ve pragmatik bir "versiyon" olarak görünüyor bana ;-)

Bulent Bey aylar once
Sussman'in bir seminerine link vermisti: orada kendisi
biraz matematikcilerin apathy'sinden sikayet edip en
baba matematikcilerden bir kismina veryansin ettikten
sonra :) "bence fizik ve AI en ilginc iki alan"
diyordu. Kendisine halt etmissin sen desem de icimden
:), adam harika bir tip!  Dikkat edilirse
      fizik = dokunulabilir matematik
      AI    = makinalarin psikolojisi :)
Bu yuzden Matz'a daha platonik dedim ;)

Ben Sussman'in sadece SICP videolarinin yarisini filan izledim diye hatirliyorum, aklimda en güclü kalan sey, "yahu bir hoca bu kadar mi enerjik olur, gözleri böyle mi parlar, sanki cok sevdigi yemegi büyük bir aclikla yiyormuscasina böylesine mi istahli ders anlatir" idi.

AI konusuna gelince bildigim kadari ile artik öyle "zihni cözecegiz" diye bir iddia kalmadi pek endüstride ve akademide. Ses tanisin, belgeleri özetlesin, el yazisi tanisin, "futbol" oynasin, bu ve benzer görevleri olabildigince hizli ve hatasiz yapsin da nasil yaparsa yapsin yaklasimi var. Yani geleneksel mühendislik mantalitesi. Dolayisi ile insan zihni nedir, ne degildir, nasil calisir ile pek ilgilenmiyor gibi geliyor bana. Bununla ilgilenenler de ugrastiklari alana
pek AI demiyorlar.