Den 8 mars 2012 19:11 skrev Jon Lachmann <j...@lachmann.nu>:
> Hej alla!
>
> Vad säger ni, är ordet hyperlänk redo att skickas till historien?
> Jag tycker att det börjar kännas förlegat, idag så antar man direkt
> att det gäller en länk till en webbsida eller liknande och inte en
> länk man har runt armen.

Kanske, kanske inte… När jag hör ordet ”länk” tänker jag mest på det
som Windows-användare brukar kalla ”genväg”, det vill säga en länk
till en fil eller mapp som befinner sig på annan plats i
trädstrukturen. ”Hyperlänk” får mig att associera mer till Internet.

Får se vad andra tycker.

Vänliga hälsningar

Johnny Rosenberg
ジョニー・ローゼンバーグ