> Den 8 mars 2012 19:11 skrev Jon Lachmann <j...@lachmann.nu>:
> Hej alla!
>

> Vad säger ni, är ordet hyperlänk redo att skickas till historien?
> Jag
> tycker att det börjar kännas förlegat, idag så antar man direkt
> att
> det gäller en länk till en webbsida eller liknande och inte en
> länk man
> har runt armen.
>
> Kanske, kanske inte… När jag hör ordet ”länk” tänker jag mest på det
> som Windows-användare brukar kalla ”genväg”, det vill säga en länk
> [...]

Jag förstår din poäng, och utifrån den, och sammanhanget vi mailar i,
drar jag slutsatsen att du är rätt kunnig inom datorer. Dom flesta
kallar en länk inom filsystemet för genväg och länk på internet för
bara länk.

LibreOffice är ett program som ska vara för alla, inte bara oss nördar.
Jag tror och tycker att hyperlänk låter väldigt mycket 90-tal och
onödigt tekniskt. Jag tog just ett exempel på en mindre nördig användare;
min tjej. Hon sa genast att hyperlänk lät konstigt och förlegat.

Vad tror du?

/Jon