Hej

Den 25 mars 2012 10:21 skrev Johnny Rosenberg <gurus.knu...@gmail.com>:

> fungerar med 10.3.

> kommunicerar systemkrav. Det kan i vissa fall också spela roll vilken
> uppdatering man har installerad. Har ett program systemkravet 10.6.8
> fungerar det inte med 10.6.7, då räcker det inte att skriva Snow Leopard.

> skrev Mac OSX Tiger som systemkrav?
>
> Precis, för då måste man ju känna till alla namn och veta i vilken
> ordning de kommer…

> heter senaste Linux Mint både 12 och Lisa.
>
> Ja, själv är jag emot detta och kallar alltid mitt operativsystem för
> Ubuntu 10.10 och inget annat (ja, jag vet att det finns nyare
> [...]

Hur som helst ser jag inget problem i att skriva som jag gjort och
fortfarande gör i texten: Mac OS X 10.4 (Tiger) ...
Men jag håller helt med om att helt slopa versionsnumren inte är ett
alternativ. Om man gör det så får man lov att göra som MS och skriva ut
alla plattformar som har stöd och det slipper vi gärna. ;)

/Niklas