Olen kuullut AIR Bhuj:n näköjään 27.10.1976 QSL:n mukaan taajudella 1310
kHz.
Tuolloin kuuntelin intialaisia yöllä niiden aloittaessaan ja minusta Bhuj
ei vuosina 1976-77 ollut edes erityisemmin vaikea.
Mutta aikaa on kulunut noista vuosista.

Tasan 20v 1986 pääsin sitten kunnolla intialaisten iltapäiväkuunteluun
neljänä päivänä syyskuun lopulla.
Paikkana oli sähkötön ja täysin häiriötön kesämökki Liperissä,
Pohjois-Karjalassa.
Radiona Grundig Satellit 1400 (jonka digitaalinen näyttö vei vain vähän
paristoja, nauhuri paljon! =)  ) ja antennina 330 metrisen lattarilankani
takakeila.
Muistiinpanojeni mukaan keskipitkillä intialaisia kuului 38 taajuudella ja
lujaa, moni tehokkaampi asema niiltä seuduin hukkui intialaisen sinkun alle.
Minulle nuo oli uskomattomat kelit ja omituisinta se, ettei lokipalstojen
mukaan ilmeisesti kukaan muu ollut kuulolla, niin vähän intialaisia oli
noilta päiviltä lokattu.
Ja itsehän en moisia lokiin lähetellyt... :( (Kadunhan minä...)

t. MNi