  From: Markku Niiranen
  To: Suomalaisten DX-lista
  Sent: Wednesday, June 12, 2013 11:22 AM
  Subject: Re: [DX] Tavoitteet pitävät virkeänä

  No oli ne alokasajan vapaa-ajat vähissä 12v myöhemminkin, 1976, jolloin olin
HelItR:n riveissä Tuusulan Hyrylässä. =)
  Tuolloin en ollut vielä tietoinen tulevasta sijoituskohteestani, mutta
ajattelin selvitä 8 kuukaudella, eli en missään nimessä halunnut olla 11
kuukautta.

  Tuosta minulle tuli ongelmia, papereissani luki, että voimassa oli
radioamatööritutkinto.
  Minut määrättiin ilmavoimien viestikouluun, ja aikomus oli kouluttaa kunnon
aliupseeri.
  Kieltäydyin, ja tuohan oli ennen kuulumatonta...
  Kapteeni tuli nenän viereeni huutamaan: "Tehän menette Niiranen sinne minne
käsketään."
  Pelkäsin, että tuo tarttuu jo kurkusta kiinni. =)
  Ilmoitin, etten mene.
  Olin ykköstoivomuksekseni yllättäen kirjoittanut lääkintämies.
  Minussa oli tuolloin vielä jonkinsortin idealismia.

  Meni jokin aika, ja minut määrättiin lääkintämieskurssille.
  Se tuli suoritettua kiitettävästi ja kuntoisuusloma tuli.
  Kaverini oli samalta kurssilta priimus ja sai korpin jämät, mie en.

  Meni taas aikaa, ja vasta 1992 jouduin kertausharjoituksiin, 10 vuorokautta.
  Tuo homma oli uskomattoman riitaista, ja korpin jämät jäi taas tulematta.

  Vuosi 1998 toi seuraavan kertausharjoituksen, 9vrk.
  Tuo oli jo todella mielenkiintoista ja järkevää puuhaa, olimme
Suomussalmella, Taivalkoskella ja Ämmänsaarella.
  Ajattelin, että nyt jämätkin tuli. =)))
  Mutta eipä vaan, ei edes porukkamme parhaimmille, joille niin odotin.
  Eli sotilasurani tässä.
  Heh... ;)

  Ja tässä jutussa ei nimeksikään DX- kuuntelua.
  Katselen tuossa herkeämättä kelikarttaa samalla, eli JTK on jo päässyt jo
kuuntelun makuun Utössä, pieneltä osin mutta kuitenkin...