Maakaapelit asennettiin ennen kun olin sähköasentajana varsin yleisesti
pelkkään maahan ilman suojausta, mutta jos maaperässä oli terävää kiveä niin
ympärille laitettiin hienoa hiekkaa ja sitten jonkun verran ylemmäs se
varoitusnauha. Asennussyvyys 60-80 cm, mutta kuitenkaan ei routarajan
alapuolelle. Teiden kohdilla syvemmälle ja suojaukset. Yksi syy tähän
matalaan
asennussyvyyteen on parempi kuormitettavuus talvella.

Jo pitkän aikaa on kaapeleita asennettu kaivinkoneeseen liitettävällä
kapealla "auralla" joka syöttää kaapelin ja varoitusnauhan myös oikeaan
kohtaan. Tässäkään ei suojaputkea käytetä.

73,s IJL