Hello Albert,

Tuesday, February 21, 2006, 9:23:16 AM, you wrote:

> [...]
AQ> punt... i algun dia algun que ja havia passat el punt i tenia vida
AQ> pròpia. Ens van dir que era normal.

AQ> Respecte a la legalitat del producte no hi posaria la mà al foc, des que
AQ> vaig veure els contrabandistes amarrar les forabordes al costat de les
AQ> de la GC que vaig veure que això de la llei no era un tema que els
AQ> preocupés massa per aquelles terres.

AQ> I també, de petit, recordo que algun cop havia vist formatges tipus
AQ> cabrales, que la gràcia era que estiguessin "a punt, a punt", com més "a
AQ> punt" més bons però si et despistaves els cucs sortien a saludar-te i el

Al pallars hi ha una especialñitat que es el formatge de tupi (o de
tupina).
Antigament aquest formatge "duia" cucs. Ara esta "fora de la llei".

I com que soc entomoleg us dire que son larves de dípter.
Els que jo he vist son taquinids. Parents del que es mengen als
animals morts.

--
*--\      /--*           Alfons G. Dolsa
|____\@@/____| Museu de les Papallones de Catalunya
 \ Ç  ##  Ç /     http://www.papallones.net