On Mon, Dec 21, 2015 at 09:39:49PM +0100, dr Zana János wrote:
> Szeretném egy 160 Gbytos diszk tartalmát egy 500 Gbytosra átrakni. Ha
> sikerül, akkor gparted-del meg tudom (?) növelni a partíciók tartalmát.
> Van rajta egy XP, egy Debian oldstable és a Windows7 boot-ja. A gép lilo-val
> indul. Mi a véleményetek, mekkora a rizikó?
> Fog-e menni Clonezillával?
> Addig elmerészkedtem, hogy bebootoltam a Clonezilla lemezzel, kijelöltem a
> forrás diszket, a céldiszket ... aztán kiléptem.

A clonezilla meg tudja novelni masolas kozben a particiok
meretet, nem kell utolag gparted-del dolgozni (egyebkent meg
lehet vele csinalni). Ugy remlik, hogy nagyobbra tudja venni a
particiokat a clonezilla, de kisebbre nem. A lilo miatt szinte
biztosra veszem, hogy szukseged lesz arra, hogy egy live cd-rol
bootolj eloszor, es "kipofozd" a lilo-t - ehhez a Debian
telepitocd-je megfelelo kornyezetet biztosit (a telepitett
verzioval megegyezo cd-t hasznald, eleg a netinst is, ha jol
emlekszem).

> Mire vigyázzak?

Hogy ne legyen aramszunet :) Amugy mivel a 160 GB-os eredeti
diszk nem valtozik, sok riziko nincs a dologban, mert legfeljebb
nem sikerul a masolas...

> Mennyi ideig fog tartani? (8-10 órát jósolnak).   Üdv, János

Nekem 500 GB-os diszk 256 GB-os ssd-re 1 ora volt (elotte a
diszken lekicsinyitettem a particiokat akkorara, hogy elferjenek
az ssd-n).

--
                Udvozlettel
                                Zsiga