Hello,

On Fri, Jan 06, 2017 at 08:51:28AM +0100, Salamon Attila wrote:
> Sziasztok!
>
> Van egy Postfix levelező szerver, ami fogadja az example.hu -ra érkező
> leveleket.
> Vírus/spam szűrés után továbbküldi a céges Exchange -nek.
> Ha nem létezik a címzett, akkor az Exchange 5xx -es hibakódal eldobja a
> levelet, amikor a Postfix megpróbálja továbbítani neki.
> Ezért a Postfix visszaküld egy levelet a feladónak, hogy nem
> kézbesíthető a levél. Szerintem ez így korrekt is.
> Szerintem most azért került az IP spam listára, mert az egyik feladó
> spam-trap cím volt. Nem is lett volna baj, ha a Postfixet futtató gépen
> [...]

egyrészt ahogy (részben) írtad is: a kimenő spam-eket megfogja,
nem küldi ki - bár szerintem ez félmegoldás, nem minden
backscatter-t ismer fel a spamszűrő, simán átverik.

Másik megoldás az lenne, hogy a Postfix LDAP-on keresztül kérdezi
az Exchange-et (vagy valami AD-t) az SMTP kapcsolat elején, hogy
a mailto-ban szereplő cím valós-e, és ha nem, lezárod a
kapcsolatot. Én végül ezt csináltam meg (nem AD és nem LDAP).

Ha van MX backup szerver, értelemszerűen ott is meg kell oldanod.

a.