Köszi a válaszokat, most itt tartok:

LDAP_URI="ldap://a.b.c.d:389";
LDAP_BASEDN="OU=Users,OU=MyBusiness,DC=ABCDEF,DC=local"
LDAP_BINDDN="CN=Admin,OU=SBSUsers,${LDAP_BASEDN}"
LDAP_PASS="*"

Az exchange -en egy "dsquery user" segített kideríteni, hogy mi legyen a
base- és binddn.

Szóval le tudom ellenőrizni, hogy létezik -e a cím:

ldapsearch -x -H "$LDAP_URI" -b "$LDAP_BASEDN" -D "$LDAP_BINDDN" -w
"$LDAP_PASS" -LLL \
     '(|(mail=EMAIL_CIM)(proxyaddress=EMAIL_CIM))' dn | grep -c '^dn:'

Vagy leszedem az összeset és azzal kezdek valamit:

ldapsearch -x -H "$LDAP_URI" -b "$LDAP_BASEDN" -D "$LDAP_BINDDN" -w
"$LDAP_PASS" -LLL  \
    proxyAddresses mail | grep -e '^proxyAddresses:' -e '^mail:' | \
    sed 's/^proxyAddresses: SMTP://i; s/^mail: //i' | sort | uniq

(Itt lehet elég lenne a proxyAddresses -et nézni.)

Egy check_policy_service scriptet pedig lehet hozzá írni.

Valószínűleg legeneráltatom a teljes címlistát és azt használom, mert
 * ha valamiért nem tudja leellenőrizni az első megoldás a cím meglétét
(jelszócsere az exchange -en, vagy éppen nem megy, vagy csak nem
elérhető, mert pl. újraindul), akkor visszapattintja a levelet. (Bár
lehetne cache -elni a sikeres válaszokat vagy egy napig.)
 * A backup MX teljesen máshol van, nem éri el az exchange ldap portját.
 * És amúgy is, azért jön ide a levél, mert az elsődleges nem megy. :)
 * Tudok róla, ha változás van, majd csinálok egy szkriptet, amit
lefuttatok, ha kell. Ez leszedi a listát és szétmásolja ahová kell.

Általánosságban: ugyanilyen szituáció adódik, ha van egy tartalék mx,
ami nem tudja a pontos címlistát. Mert ha nem megy az éles, akkor jön
ide a levél, befogadja, előbb-utóbb, ha elindul az elsődleges mx, akkor
megpróbálja kézbesíteni, nem sikerül, mert nem létezik a címzett, és
visszapattan a levél. Ha véletlenül spam csapdába, akkor megvan a baj.
Ez máshol hogy megy? A tartalék MX -en ott a teljes címlista?

--
Üdv:
Salamon Attila

Mielőtt kinyomtatná ezt az e-mailt, gondoljon a KÖRNYEZETVÉDELEMRE /
Before printing this mail, think about ENVIRONMENTAL responsibility