Kiss Gabor <ki...@ssg.ki.iif.hu> írta (2017. augusztus 7. 9:09):

> "Érdemes"??? De jó szó! Ki tudja mit értesz ez alatt? :-)
>
> Próbáld megfogalmazni, hogy milyen célt akarsz elérni, és mennyi
> áldozatot vagy hajlandó hozni érte. Akkor lehet belemenni ilyesmibe.

No igen... Elnézést, kicsi pongyola volt a megfogalmazás...

Tehát:
Érdemes az titkosítani, ahol maguk az érzékeny adatok vannak, illetve
ahol olyan adat töredékek
lehetnek amikből kellő tudással ki lehet következtetni miként lehet
kijátszani a titkosítást.

Nem kell azt gondolni, hogy akkora titkaim vannak, de azt már tudjuk,
hogy apróságnak tűnő
dolgokat is fel lehet használni úgy, hogy kényelmetlen legyen a károsultnak.
Tehát, ha már nekiállok, akkor elsőre úgy kell megoldanom, hogy egyenszilárdságú
legyen a végeredmény, és ne homokvárat építsek vaskapuval.

A cél természetesen az, hogy ha már valaki lenyúlja a gépet
fizikailag, (vagy én vagyok
böszme és elhagyom :) akkor legalább a munkáim, meg az egyéb nem nyilvános
dolgaim ne menjenek ebek harmincadjára.
Jómagam programozó lévén kedvenc rendszerünkről elég sokmindent tudok,
de a linux
szempontjából mégis inkább felhasználónak tartom magam, mint gurunak.
Annyit mindenképpen hajlandó, és képes vagyok megtenni, hogy telepítek,
leírás alapján configolok, és a napi használat során
vállalok egy plusz azonosítást. (lehetőleg ez legyen jó minden partícióra)
De szeretném elkerülni a tesztelgetést, meg a saját zsíron történő
tapasztalatszerzést.
Főképpen, hogy tudáshiány folytán nem is nagyon tudnám ellenőrizni,
hogy mit is értem el
VALÓJÁBAN ahelyett amit szerettem volna.

Meg aztán egy felkonfigurált, használat alatt álló szerkezetről van
szó, és szeretném, ha elsőre
sikerülne, és HA LEHET, elkerülném az újra telepítést, de ez nem kizáró tényező.
A másik ami miatt kérdezem, mert a céges laptop valami iszonyat lassú
lett amikor
kicserélték a lemeztitkosítást is végző szoftvárét. Mondjuk az nem
pingvines cucc.
Ezt nem vállalnám, de az előző kolléga hozzászólásából már látszik,
hogy ilyesmi nem fenyeget.

Elnézést a sok betűért, és köszönöm a segítségeket. :-)

üdv:
Zs.