Zsolt Gádori <tak...@freemail.hu> írta (2017. augusztus 2. 17:54):
> Sziaszok!
>
> Azt szeretném megkérdezni, hogy:
> -tapasztalat szerint egy titkosított partíció használata mekkora plusz
> teljesítményt (cpu-memória) igényel?
> -érdemes-e a rendszer partíciókat is titkosítani, vagy elég csak a userekét?
> -egyáltalán, melyik partíciókat érdemes titkosítani?
> -meg mondjuk ha ez a disk egy usb-n időnként felcsatlakoztatott dolog,
> akkor ott mennyi idő a mount?
> -rendszer upgrade esetén mennyire kompatibilis a régi bútor az új házzal?
>
> Releváns olvasnivalót is nagyon megköszönök, de elsősorban "saját
> [...]

Sziasztok!

Nagyon köszi az eszmefuttatásokat, tanácsokat, rengeteg új infót tudtam meg.

A témával kapcsolatban látni kell, hogy nem olyan fontosságú adatokat tárolok,
(katonai, titkosszolgálati, üzleti kémkedésre nem kell számítanom)
amik valaki érdelődésére célzottan számot tarthatnának, csak nem szeretném,
ha tolvajlásból, vagy saját bénaságomból kifolyólag személyes dolgaim
szétszélednének
a világban. (bocsánat vizuális alkat vagyok: a digitális ebek
harmincfelé cincálnák a személyes
bitjeimet... :-) egyébként a kolléga Úrnak igaza volt, az eredeti
kifejezést tényleg nem
ebben az értelemben szokták használni)
Elég az, hogy ha valakinek a kezébe kerül a cuccos, akkor ne legyen minden kapu
sarkig tárva, legyenek azok csukva, sőt legyen rajtuk biztonsági zár,
amik zárva is vannak.
Ez valószínűleg elég lesz arra, hogy az "új tulaj" egy legyintéssel
lemond a megtekintésről,
és leformázza a disket.

Ha ezt elértem, és a rendszer egyenszilárdságú, akkor feladat megoldva.

Mégecccer köszönöm.
Zs.