Andreas Davour wrote:

> Ingen koll på sånt, men det låter skoj.
>
> Jag har ett tag tänkt att man kanske skulle kunna lyckas koda i C om man
> byggde lite lispmacro som wrappers runt den hemska syntaxen.

Mm. Med lämpliga transformationer kring gcc-xml eller liknande hade det
kanske varit görbart. Man skulle kunna definiera om väl valda delar av
CL-paketet, så man får makron, vilket vore min huvudanledning...

Använda det riktiga CL-paketet vid alla kompileringssteg, men kör
(format ...) och spotta ur sig Python-kod när programmet körs.

Jag har tyvärr för dålig koll på det hela. Skulle man kunna lösa det med
(EVAL-WHEN (:execute) ...)?

> AST, föresten?

Abstrakt syntaxträd, uttalas "ful ad-hoc-Lisp" :-)

-- Mikael