Ama vie suvsem se oljahte. Ajde kato govorite malko pa i mislete.
Tova che Svetla popita malko nekorektno si e vjarno. Purvite
repliki i dupliki - idi dojdi. Ottam natatuk si beshe samo perchene
na "selskija ergen" spored men. Ako zaplatata mi beshe
chetiricifrena i purvata cifra beshe po-goljama ot 2 togava
shtjah da se suglasja che firmata mi trjabva da si plashta za vsichkija
software s kojto rabotia ma ne e taka za suzhalenie.

V kraja na kraishtata povecheto ot nas sa naemni rabotnici i
se borjat s problemite koito se pojavjavat i rjadko mogat da vlijajat
na shefovete si. Za njakoi ot vas raboteshti v top firmi ili puk
pisheshti software za Linux mozhe da e drazneshto shtoto njamate
tezi problemi. Masata obache ne mozhe da si pozvoli vse oshte
da si kupuva vsichkija software. Za da raboti edna firma i za da
njama problemi s obmena na informacija (i kato se otchitat
poznanijata i vuzmozhnostite na masovija user) to tja trjabva da
raboti pod Windows i s masovo razprostraneni paketi ili
dostatuchno dobri alternativi (OO da rechem).
Nali ne mislite che moga da nakaram shefa si da kupi
software za suma na kojato nulite sa poveche ot chetiri.
V $ razbira se.

Preminavaneto na Linux e mnogo tezhuk proces i chest pravi
na Svetla che vse pak e pochnala dvizhenieto v tazi posoka.
Utre mozhe i da se pojavi paket kojto da e dostatuchno dobra
alternativa na AutoCAD i togava shte se poluchi systema kojato
da mozhe da funkcionira samo s chist licenzno software.
I drugija variant e da se zamognem dostatuchno za da mozhem
da si kupuvame vsichkija nuzhen ni software pa bil toj i MS.

Taka che pak napomnjam - ne izpadajte v bjasna jarost samo zashtoto
ne vi haresva che zhiveem v skapana durzhava (za koeto sami sme si
vinovni) i sme prinudeni da ne zhiveem suvsem po pravilata. Ne sme
idealno obshtestvo no takava e situacijata. Svetla, az i dosta drugi v
tozi list biha iskali da mogat da vlzenat pri shefa si i da mu objasnjat
kakvo e tova "Cena na pritezhanieto" i che tja e primerno 10 puti po-
goljama ot cenata na computera i che tja trjabva da se plati za da si
izcjalo zakonen. No kato se setim kak sme uspjali edvam edvam
da gi nakarame da podmenjat 4-5 godishnite computri izobshto njama
da ni dojde na um da poiskame 10 puti po-goljama suma.

Yavor Atanasov

P.S. Tezi deto pishete software za Linux vzemete che napishete
edna dostatuchno dobra CAD programa kojato da zamesti AutoCAD :)
Samo che dori i da iskate, dori i da mozhete (a tova veche ne e tolkova
sigurno kogato stava vupros za AutoCAD) sigurno pak pishete neshto
drugo shtoto vi plashtat za onova drugoto - nali?

I pisha na latinica shtoto polzvam Windows i ne mi se zanimava s
pisma ot tipa "takava kirilica ne cheta" ili "aman ot nekadurnici".