satu sistem seperti adempiere perlukan lebih dari java developers

juga perlukan server / network / system / security / database admin,
accountants / business / etl / olap / analytics / web consultants, project /
change / quality / product / program / portfolio managers. then evangelist /
marketing / web masters / writers / tutors etc dan yang paling penting users
- macam a micro ict industry by itself.

bila install the standard adempiere on centos ada 4 options: client, java
web start, html web dan js rich web (not to be confused with ajax). lepas tu
ada lagi integration with asterix voice / sms / etc / web services /
rosettanet / edi

memang adempiere ada potensi world class

huge monster - sebab tu saya katakan pada red1 rm10 juta tak cukup. projek
implementation kat yt yg value rm1.2 juta pun masih belum cukup, ini kan
lagi nak lahirkan world class developers

mohon di ingatkan semula software patents tak wujud di malaysia.

kalau untuk trademarks macam yg digunakan oleh redhat, kos di malaysia ialah
antara rm1000 - rm2000 , kalau international trademark lagi mahal.

pada pendapat saya, fakta produced by malaysians adalah lebih penting dari
produce of malaysia - sebab kita berbincang mengenai knowledge economy dan
tidak lagi mengenai nationalist wealth

lebih utama projek ini akan membantu dunia supaya dunia lebih aman, lebih
saksama, lebih sejahtera, lebih persefahaman,

dalam islam, frasa terbaik ialah rahmatan lil alamin tanpa mengira bangsa,
kaum, warna kulit, kepercayaan, ...

2009/11/16 Harisfazillah Jamel <linuxmalay...@gmail.com>

> Branding perlu ada Produk. Produk adalah pelbagai...
>
> Untuk Branding yang kuat, perlu produk yang boleh diketengahkan.
>
> Ya Adempire memang boleh dijadikan produk dan brand dunia. Masalahnya
> dengan projek OSS
> ianya adalah milik dunia. Adempire adalah hasil usaha pelbagai
> individu yang membentuk Adempire.
>
> Patent dan Trademark adalah satu cara untuk menyatakan inilah hak
> Malaysia. Tetapi dalam usaha ke arah itu, satu yayasan perlu wujud
> untuk menjaga patent tersebut seperti mana "Linux Foundation" menjaga
> Trademark "Linux".

> [...]

Join Open Source Developers Club Malaysia http://www.osdc.my/

Facebook Fan page

http://www.facebook.com/group.php?gid=98685301577