>W Montrealu, w 1976 roku zdobyl zloto skaczac 2,25, przed Gregory Joy
>(Kanada) 2,23 i Dwight Stones (USA) 2,21

Mala ciekawostka na temat pana Grega Joy. Nasza firma zaprosila go jako tzwn.
"motivation speaker" (to taka osoba, ktora ma wzmocnic bodzce do dzialania).
Pewnie w Polsce tez sa obecnie takie rozne szkolenia dla pracownikow, zeby
zachecac ich do wiekszego wysilku. Pan Joy jest obecnie szefem czegos, co sie
nazywa Ottawa Food Bank. Jak sama nazwa wskazuje jest to "bank zywnosci",
z ktorego moga korzystac biedni. Zywnosc i pieniadze sa zbierane z datkow.

Mialem okazje porozmawiac z Gregiem Joy po jego wykladzie. Pierwsze pytanie,
ktore mi zadal w odpowiedzi na moje pytanie to bylo: ty chyba jestes Polakiem?
Po moim potwierdzeniu nastapila dluga opowiesc o jego kontaktach z Jackiem
Wszola. Bardzo lubi Jacka i mile go wspomina. Opowiedzial jak spotkal sie
z nim na zawodach w Anglii, jeszcze przed Montrealem, gdy pozyczyl Wszole
swojegp buta, bo Jackowi zlamal sie but a nie mial zapasowego i jak to Jacek
wygral te zawody w jednym bucie Grega.

Innym razem, byl Joy na jakichs zawodach lekkoaltletycznych w Polsce, chyba wymienil
Bydgoszcz. Po tych zawodach chcial zaprosic Wszole do USA na kilka startow,
w ktorych uczestniczyli tez zawodowcy i zeby Wszola mial szanse sie sprawdzic
oraz zarobic moze jakis grosz. Nie chcieli Wszoly puscic, nie dawali mu paszportu.
Joy byl w jakiejs restauracji na przyjeciu i tam przyszedl I sekretarz partii ze swoja
obstawa. Joy podszedl do sekretarza i poprosil go, zeby pozwolili Wszole wyjechac.
Sekretarz kogos tam zawolal i natychmiast nakazal wydanie paszportu i zezwolenia
na samodzielny wyjazd Jacka (bez obstawy) do USA. Wszola przyjechal do USA.

O tych zawodach w Montrealu, to opowiadal jak by one dopiero co odbyly sie wczoraj.
Pamietal w szczegolach. Opowiedzial o wszystkich swoich emocjach z dnia
bezposrednio poprzedzajacego eliminacje do samego finalu skokow. Jak wspolnie
z Wszola stawiali czola faworytom i jak wygrali z nimi. Bardzo przyjemny facet
ten Greg Joy, no i po polsku nauczyl sie kilku zdan.

CzP

Odpowiedź listem elektroniczym