> Skreslalabym Reagana i Napoleona. Reagana: byl aroganckim
> kowboyem. Napoleon: byl raczej sam tyranem, ktory dzialal tylko na
> rzecz francusow. Mozna ich zamienic na Flemming i Ghandi.
> Dodalabym wielu innych osob - ale taka lista zawsze
> bedzie niepelna i subiektywna.
> I czy Jezus byl naprawde historyczna osobe?

  Nie!, Reagana zdecydowanie nie do skreslenia. Skonczyl system, ktory
zakrawal na 1000-letni czerwony Reich.

Napoleon dyskusyjny. Jednak przewrocil stary porzadek i to na lepsze.

Gandhi pewnie zasluguje na miejsce w pierwszej dwudziestce. Moze wiec na
miejsce Napoleona.

Gandhi pokazal, ze pokojowo mozna obalac przemoc. I to ma dalsze, obecne
zastosowania.

Wynikla z tego wielka zmiana mentalnosci.

Aczkolwiek, jak moj ojciec mawial, wielkosc Gandhiego byla mozliwa
dlatego, ze mial za przeciwnika Brytanie. W Sowietach, Stalin poslalby go
pod stienku, po pierwseej jego szklance mleka koziego w trakcie pierwszej
glodowki G..

I co do Walesy na polskiej liscie. Nie.

Walesa wyplynal na fali buntu robotniczego. Na plecach Andrzeja Gwiazdy,
cokolwiek by nie myslec o pozniejszym zachowaniu sie Gwiazdy. Walesa
zrobil wiele dobrego ale i wiele zlego, i to zlo dalej w jakims tam
stopniu owocuje w Polsce.

Powiadasz Uta, ze Reagan kowboy. Moze, co z tego? Oczyscil z czego bylo
trzeba.

Pisalem kiedys o tym na PL, ale jeszcze raz:

Widzialem kiedys w TV, fragment filmu cowboyskiego z Reaganem.

RR bije w morde drugiego cowboya, ten pada pod jakims plotem.

Film puszczony w tyl, drugi cowboy wstaje i mowi "Yes Mr. President."
Reagan go w morde, ten pada, Znowu wstaje i znowu "Yes, Mr. President.

I tak kilkakrotnie.

No wlasnie, tu jest istota prezydentury RR. Zmusil Grbiego, zeby ten
wstawal i mowil "Yes, Mr. President" Mala zasluga w tym i Ryszarda
KUklinskiego w tym. Tez go ktos tu nazwal kiedys nieprzystojnie.

Ach, gdzie te filmy kowbojskie ?

Staszek Golubiew obejrzal Rio Bravo ponad 20 razy, ja z piec.

amk

Odpowiedź listem elektroniczym