On Wed, 13 Jan 1999, Arkuszewski Jacek Dr. wrote:

> [...]
>  |> > Columbus (Nowy Swiat)
>  |> > Churchill (opor ktory umozliwil wygranie II wojny)
>  |> > Wright Brothers (maly swiat, komunikacja, wykorzystanie trzeciego wymiaru)
>  |> > Maxwell (EM, podstawy pradu, radia, TV, elektroniki)
>  |> > Einstein (podstawy enerii nuklearnej)
>  |> > Von Neumann (computery)
>  |> > Leonardo (wizjoner nauki)
>  |> > Beethoven (muzyka, nowa jakosc)
>  |> > Shakespeare (nowa literatura)
>  |> > Luther (zlamanie monopolu KK, wieksza wolnosc intelektualna, chociaz...
>  |> > Jan XXIII (poczatek odnowy "nieludzkiego" KK)
        Gandhi (wartosc/skutecznosc pokojowej walki z przemoca)
> [...]
>  |> >                   ale... poczatek wspolzycia ras)
>  |> > Rembrandt (malarstwo jako nowa jakosc expresji wrazen)
>  |> > Reagan (wykonczenie CCCP)
>  |> >
>  |> >
>  |> >
>  |> > amk (alas nie na tej liscie)
>  |> >

> Beethovena wymienilbym na Mozarta: nie bylo i nie bedzie
> takiego drugiego kompozytora. Zreszta sa pogloski, ze
> on byl 'extraterrestrial', wiec nie wiadomo, czy sie nadaje ;-).

  Nie zakladam veta. Ja (nie tylko) wole Beethovena.

> Z Rembrandtem jest klopot, bo ma sobie z 20 rownych. A dlaczego nie
> Tintoretto albo Tycjan?

  Wg mnie dlatego, ze Tycjan czy Tintoretto to byly znakomite
obrazy/portrety, tego jak jest. Rembrandt wprowadzil osobista ekspresje
zarowno malarza jak i podmiotu, glownie przez gre swiatla. Tak zaczelo sie
nowoczesne malarstwo, niemal tylko krok do abstrakcji.

Zreszta niech sie Ela B. wypowie. Zadzwon do niej, albo ja to zrobie
jutro.

No i Gandhi, ktory musi byc na liscie.

Racja. Gandhi juz jest na liscie i to wyzej niz byl Napoleon.

> Jacek A.

amk

Odpowiedź listem elektroniczym