Jacek Gancarczyk:

[..]

> Milo, ze pani zadzwonila do SAT1.
> Ich odpowiedz, ze nie uzywaja nieaktualnych map nie musi jednak oznaczac, ze
> nie pokazano na wizji mapy z granicami z 1937. W latach 30-tych Hitler
> zjednoczyl
> Niemcow wokol idei zmiany *krzywdzacych Niemcy* decyzji traktatu
> wersalskiego
> i obiecywal przesuniecie granic Niemiec na wschod. Kiedy to sie nie udalo
> lansowano po
> IIWW teze, ze przeciez granica z 1937 byla wynikiem miedzynarodowej
> umowy:-))))))

Czy to ma byc opinia panujaca w dzisieszych Niemczech?:-)
Ale jeszcze raz: Pytalam sie telefonicznie, a rowniez pislam Mail do
redakcji, czy uzywaja mapy z roku 1937 lub mapy z blednymi granicami
do Polski. Informacja 'nieaktualna mapa' nie wystarczaloby
oczywiscie.  Dosc dlugo rozmawialam z Pania i doskonale ona
zrozumiala o co chodzi. Temat starych granic w Niemczech byl zawsze
tematem kontrowersyjnym. Wiem, n.p., ze moi koledzy (po 50 lat)
nauczyli sie jeszcze w szkole, ze Weichsel (Wisla) to rzeka
niemiecka, a Schneekoppe (Sniezka) to niemiecka gora. Ale moglam sie
przekonac o tym, ze czasy sie zmienily (mimo, ze uczylam sie cos
innego w edukacji socjalistycznej NRD). Dzisaj trzeba juz szukac
baaardzooo dlugo takich map (nieaktualnych;-).
Dlatego wolalabym oczekac odpowiedz na moj mail.

Pozdrowienia
Uta

PS:
Jutro leci ten program chyba znow.